Het MKB kan niet zonder mobiele marketing

Leestijd 4 minuten

Al lange tijd wordt er geroepen dat mobiel nu echt gaat doorbreken. Door de introductie van Enhanced Campaigns verwacht Google meer te gaan profiteren van de explosieve groei van mobiel internet. Eén van de grootste uitdagingen waar adverteerders en kleinere bedrijven in het bijzonder tegenaan lopen is het hebben van een passende website. 

Mobiel en tablet

Het MKB is nog niet mobiel

De meeste bedrijven in het MKB hebben al de grootste moeite gehad om een goede website of webshop voor de desktop of laptop te ontwikkelen. En nog steeds heeft ongeveer een kwart van de kleinere bedrijven helemaal geen website, laat staan een mobiel geoptimaliseerde website. Wanneer je je realiseert dat eind oktober 2012 van de top 200 merken in Nederland maar liefst 80% nog geen mobiele website had, dan zullen slechts weinig bedrijven in het MKB een website voor de smartphones geoptimaliseerd hebben. Geen passende website betekent doorgaans een zeer beperkt resultaat op deze campagnes.

Click2call technologie biedt mogelijkheid

Toch biedt mobiel adverteren mogelijkheden voor het MKB. Dankzij de Click2call technologie, wat zowel via Google Adwords, het Google Display Netwerk, als via andere display advertentiekanalen mogelijk is, hoeven potentiële klanten niet meer doorgeleid worden naar een website. Deze service is niet alleen ideaal voor taxibedrijven of bestelservices, mensen kunnen ook vragen hebben over producten of services, waardoor Click2call voor heel veel bedrijven interessant is.

Een andere mogelijkheid om potentiële klanten te bereiken, zonder ze naar de website te leiden, is het gebruikmaken van locatie-extenties. Locatie-extensies kunnen het adres en de kaart weergeven, maar op de mobiele telefoon kan de routebeschrijving direct geladen worden. Door de navigatiemogelijkheden op vrijwel elke smartphone kan men hiermee direct naar de gewenste locatie navigeren.

Mobiel adverteren in de praktijk

Een recent voorbeeld waarbij beide mogelijkheden gebruikt werden. Ik had problemen met de auto en moest een onderdeel vervangen. Dit kon ik wel zelf doen, maar had niet het benodigde materiaal op zak. Zoekend naar een mogelijke leverancier in de buurt, belde ik het bedrijf of ze het op voorraad hadden, waarna ik me vervolgens via de navigatie naar het magazijn liet rijden en de nodige onderdelen kocht. Binnen 30 minuten was mijn auto weer gerepareerd.

Ook aan de slag met je propositie, website of campagnes? Wij helpen je graag. Neem contact met ons op.

Misschien vind je dit ook interessant:
Misvattingen over zoekmachine optimalisatie 
Veelvoorkomende fouten in Google Adwords accounts 

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Online Marketing
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

9 augustus 2013