Home » Diensten » Conversie » Personalisatie

Personalisatie

Maak van jouw bezoekers ook kopers!


Overtuig je klanten met een persoonlijke ervaring op jouw website

Het inzetten van personalisatie op jouw website kun je vergelijken met die vriendelijke verkoper in een fysieke winkel. Iemand met kennis van zaken, die op het juiste moment de juiste vragen stelt of het juiste product toont en zo de twijfel van de klant wegneemt. Met personalisatie worden jouw kijkers omgezet in kopers.

Sommige bezoekers zijn geïnteresseerd in je bedrijf, maar kunnen niet helemaal vinden wat ze zoeken of zoeken nog een bepaalde bevestiging om tot aankoop over te gaan. Door de inzet van personalisatie worden jouw bezoekers begeleid door de online klantreis van jouw website en neem je de laatste onzekerheden weg. Met personalisatie worden jouw website bezoekers, converterende klanten!

Voordelen:

agsdix-fas fa-check

Lagere bounce rate van bezoekers

agsdix-fas fa-check

Loyalere klanten

agsdix-fas fa-check

Hogere orderwaarde

Gelijk enthousiast?


Hoe zorgen we voor meer klanten uit jouw websitebezoekers?

Bij het inrichten van personalisatie op jouw website, kunnen we inspelen op diverse uitingen. Op basis van jouw doelstellingen kunnen we een juiste strategie bepalen welke personalisatie we gaan inzetten en in welk gedeelte van de klantreis. Voorbeelden van personalisatie-uitingen zijn:

  • Slimme verleidingstechnieken, zoals ‘Beperkte voorraad op=op’ of ‘Al meer dan 456 klanten geholpen bij de juiste oplossing’;
  • Pop-ups voor het goed begeleiden van de klantreis, zoals hulp bieden, informatie over retourneren, welkomstbericht;
  • Productaanbevelingen weergeven;
  • Reviews tonen.

Veelgestelde vragen

Wat is website personalisatie?

Bij website personalisatie worden uitingen aangepast op de individuele behoeften, voorkeuren en gedragingen van bezoekers. Het doel van website personalisatie is om de gebruikerservaring te verbeteren, de betrokkenheid van de bezoekers te vergroten en uiteindelijk het behalen van meer conversies.

Waarom is personalisatie belangrijk?

Personalisatie is belangrijk om diverse redenen. Naast het verbeteren van de gebruikerservaring van jouw bezoekers en het genereren van meer omzet, is personalisatie zeer waardevol voor een hogere loyaliteit, betere klantinzichten in wat bezoekers belangrijk vinden op de website en daarnaast vertrouwen richting jouw bedrijf en merk.

Wat is het verschil tussen personalisatie en CRO?

Beide diensten zijn ingericht in het optimaliseren van de gebruikerservaring op de website. CRO (Conversie Ratio Optimalisatie) verschilt van personalisatie, doordat CRO meer is ingericht om de algemene gebruikerservaring van de bezoekers te verbeteren door het AB-testen van website aanpassingen. Personalisatie richt zich op het aanpassen van individuele behoeften van specifieke gebruikers door middel van bepaalde uitingen.

 

Samen de gebruikerservaring van jouw website verbeteren?

Bel of mail me gerust en dan leg ik je precies uit wat personalisatie voor jouw website kan betekenen!