Kennisbank

Een verzameling van onderzoeken, nieuws en tips.
Shared Marketeer
Ben jij al toe aan een shared marketeer?
Niet voor ieder bedrijf is een online marketeer in dienst nemen mogelijk. Ook wanneer deze behoefte er wel is, is
Read more.
JOP
Onze missie om ondernemers online succesvol te maken duurt voort
Afgelopen vrijdag zijn de drie finalisten voor de Jonge Ondernemersprijs bekendgemaakt. Dennis Pettinga van daar heeft de finale van de
Read more.
verloren vertoningsaandeel
Beperkt vertoningsaandeel; Sluit jouw ‘toko’ ook al om 13:00 uur?
Waarom zie ik mijn advertenties niet terug in Google? Dit is een veelgestelde vraag die wij krijgen van onze klanten.
Read more.
Whitepaper opstellen, waarom en hoe?
Als ondernemer wil je je klanten zo goed mogelijk voorzien van informatie. Dit doe je door je website zo logisch
Read more.
Organische CTR nog verder gedaald
Een jaar geleden publiceerden we de resultaten van ons onderzoek naar de gemiddelde CTR van organische top 3 posities. Dit
Read more.
Google Alerts, altijd handig!
Google biedt al heel lang een alert-functie, welke toch maar door weinigen gebruikt wordt. Zonde, want deze functie kan namelijk
Read more.
Help je klanten optimaal (6)
Eindelijk, je hebt die nieuwe klant binnen. Na een lange periode van onbewust zijn, dromen, onderzoeken en overwegen heeft jouw
Read more.
Bereik je doelgroep wanneer ze willen kopen (5)
Mensen die actief op zoek zijn naar jouw producten en op het punt staan om deze te kopen; een meer
Read more.
Help en beïnvloed je bezoeker tijdens zijn zoektocht (4)
De actieve zoektocht naar een product begint doorgaans in de Think-fase. In deze fase zoeken potentiële klanten naar verschillende oplossingen
Read more.
Creëer een groot bereik in de see-fase (3)
Mensen die zich in de See-fase bevinden, zijn mensen die bij je doelgroep horen, maar die niet actief op zoek
Read more.
De basis voor je online marketing plan (2)
In het vorige artikel vertelden we over het See, Think, Do en Care model. Maar voordat je start met het
Read more.
See, Think, Do en Care: de basis van je online marketing strategie (1)
Online marketing biedt veel kansen om je doelgroep te bereiken en je doelstellingen te behalen. SEO, Google AdWords, Social media,
Read more.
Tips voor mobiel webdesign
Aangezien men steeds meer zoekt via mobiele apparaten kan je als ondernemer niet achterblijven met een mobiele of tenminste responsive
Read more.
Uitgebreide tekstadvertenties in Google AdWords – hoe pak je dit het beste aan?
Sinds de invoering van de uitgebreide tekst advertentie (Expanded Text Ads, ETA) kunnen we alle informatie die we hadden in
Read more.
Mobiele Trends en vragen die ondernemers zichzelf moeten stellen
Mensen gaan niet meer online, ze leven online. De smartphone heeft voor een revolutionaire verandering van ons online gedrag gezorgd
Read more.
Meer online conversie door een usability analyse? Zo gepiept!
Strakke, gloednieuwe website neergezet maar op de één of andere manier toch teruglopende conversie? Wellicht een suggestie om je website
Read more.
Google Shopping; Bent u al klaar voor 16 mei?
Google Shopping is bij uitstek een marketingkanaal om uw producten te promoten, meer verkeer naar uw website te halen en
Read more.
Gebruiksvriendelijkheid
Gebruiksvriendelijkheid (ook wel usability) is een bekend begrip binnen de online wereld en als ondernemer streef je ernaar om een
Read more.
Handleiding Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarmee je je (lokale) bedrijf kan presenteren. Google wil gebruikers zo snel
Read more.
Top 4 Adwords; Lagere CTR voor organisch zoekverkeer?
Op 22 februari zegden we de Google Adwords aan de rechterkant van de zoekresultaten vaarwel. Hiervoor kwam er een extra
Read more.
3 stappen om in Google Shopping te adverteren
Voor webwinkels is Google Shopping één van de meest interessante marketingkanalen. Doordat producten inclusief afbeelding en prijs getoond worden, bepaalt
Read more.
Slim ondernemen? Slimme doelen instellen!
Voor adverteerders is het belangrijk om inzicht te hebben in de prestaties van een campagne. Immers, als je niet weet
Read more.
WhatsApp Marketing?
Misschien wel de belangrijkste app op ieders smartphone; WhatsApp. Nog maar een paar jaar oud en inmiddels al voor 20
Read more.
Waarom teksten schrijven voor een zoekmachine?
Een belangrijk gedeelte van zoekmachine optimalisatie bestaat uit het schrijven en plaatsen van webteksten. Van oudsher was de hoeveelheid belangrijke zoekwoorden
Read more.
Fetchen als Google
Altijd al een keer willen fetchen als Google? Dan is dit je kans. In dit blogartikel leggen we namelijk uit
Read more.
Affiliate Marketing; Boevenkanaal of Troevenkanaal?
Sinds juli van dit jaar hebben we een nieuwe dienst aan onze portfolio toegevoegd: Affiliate marketing. Deze wens is voortgekomen
Read more.
Daar[om] deelnemer Google Partner Business Coaching Academy
Afgelopen donderdag, 27 augustus 2015, vond de aftrap plaats van de eerste Google Partner Business Coaching Academy. Daar was uitgenodigd om
Read more.
Adwords: dure materie of spiegeling van je verkoopresultaten?
‘Ik geloof niet meer in Adwords’, ‘Adwords is veel te duur’, ‘Adwords, dat kan niet uit voor ons’ Dit zijn
Read more.
Niet iedereen is dol op cookies
Dat niet iedereen dol op cookies is, is de laatste jaren wel duidelijk geworden, maar zijn cookies nou eigenlijk relevant?
Read more.
Googlebot; Alarmerende meldingen vanuit Google Search Console
Ineens werden we afgelopen dagen overspoeld door mailtjes vanuit Google Webmaster Tools; Googlebot kan geen toegang krijgen tot CSS- en
Read more.
Nieuwe website Joytime
Normaal gesproken schrijven we niet over nieuwe websites die we samen met Rebel Projects en/ of Afosto ontwikkelen, maar voor Joytime
Read more.
SEO voor mobiel
De wereld verandert snel en dat mobiel (zoek)verkeer toegenomen is, is waarschijnlijk voor niemand meer iets nieuws. Een logisch gevolg hiervan
Read more.
Psychologie, Perceptie en… mooie praatjes!
Bij acquisitie en verkopen zijn psychologie, perceptie en mooie praatjes onmisbaar. Of dit nou face-to-face gebeurt, in een supermarkt, warenhuis,
Read more.
Nieuwe collega: Sven Kersemakers
Vanaf 5 januari jl. is Sven Kersemakers ons team komen versterken. Mede dankzij zijn enthousiasme en kennis en ervaring op het
Read more.
Startup Daar Online Media op Emerce
Tijdens Emerce eDay werd Wolter door Hans Voorn geinterviewd over ons bedrijf. Het interview staat nu ook op Emerce!
Read more.
Onze Bedrijfsfilm staat online!
Maak kennis met daar Onze bedrijfsfilm staat online! Met dank aan Frans Post (www.fpcreation). Samen met Frans hebben we een
Read more.
Google beloont goede kwaliteit écht!
Volgens sommige mensen is Google een geldmachine. Enerzijds hebben ze wel gelijk, ze verdienen immers miljarden met Google Adwords, maar
Read more.
Nieuwtjes in zoekmachinemarketing
Op het gebied van zowel zoekmachine optimalisatie, als Google Adwords zijn er een aantal ontwikkelingen die de moeite waard zijn
Read more.
Website migratie? Wie, Wat, Wanneer en Waarom?
Websitemigratie? Wat is dat nou eigenlijk? In dit artikel leggen we uit wat een website (URL) migratie is, wanneer dit
Read more.
Interview Tim Bodewes – Op Slagter Media
Onlangs heeft Tim Bodewes van daar een interview gegeven aan Slagter Media: “Tim heb ik leren kennen uit contact dat
Read more.
Meer doen met advertentie extensies
Advertentie Extensies zijn een aanvulling op Google Adwords. Deze extensies geven bedrijven de mogelijkheid extra informatie over hun bedrijf te
Read more.
Google Adwords, zelf doen of uitbesteden?
Google Adwords is een self-service advertentiekanaal dat voor elke ondernemer toegankelijk is. Doordat er geen contractsperiode is, geen minimum budget
Read more.
Snel scoren met SEO?
Snel scoren met SEO, is een vraag die nog regelmatig door klanten en online marketeers wordt gesteld. Snel scoren met
Read more.
De formule voor online succes
Een goede advertentiecampagne is niet persé een succesvolle campagne. Het uiteindelijke succes van een advertentiecampagne hangt, naast de doelstelling, ook
Read more.
Het belang van Sitespeed optimalisatie
De zoekmachines (lees Google) zijn in hun algoritmes steeds meer gaan denken vanuit het oogpunt van de gebruikers. Hierdoor is
Read more.
Investeren in een mobiele website?
Zoals we al eerder hebben gesteld, blijven veel ondernemers nog achter met het geschikt maken van hun website voor mobiele
Read more.
Klik vs Visit
Een vraag die we regelmatig krijgen is het verschil tussen de klikken die Google Adwords of andere advertentiecampagnes en de
Read more.

Neem contact op
met ons.

Sylviuslaan 2 / 9728 NS / Groningen
Telefoon (050) 529 0555

info@daar-om.nl

Over Daar[om]

Daar[om] is een jong bedrijf gespecialiseerd in online marketing voor lokale, regionale en nationaal georiënteerde bedrijven. Met jarenlange ervaring in online sales en marketing ervaring binnen de media…