Microsoft Ads bij daar-om.nl
“Weinig mensen gebruiken Bing als zoekmachine, dus dan kan ik beter Google Ads inzetten toch?”
Deze gedachtegang begrijpen wij heel goed, maar we ontkrachten dit ook graag. Er zitten inderdaad meer gebruikers op Google, maar er adverteren ook meer bedrijven op Google. Hierdoor is de concurrentie hoger en zijn de advertentiekosten vaak hoger dan op Microsoft Ads. Daarnaast is een groot voordeel dat Microsoft Ads een ander publiek heeft, waardoor deze groep andere demografische kenmerken en zoek gewoonten heeft dan Google-gebruikers.
Zit jouw doelgroep op Bing?
Heb je een doelgroep met een leeftijd van 40 jaar of ouder? Dan is de kans aanwezig dat zij over het algemeen Microsoft Edge als standaardbrowser gebruiken en niet Google Chrome. Dit maakt ze gebruikers van de zoekmachine Bing in plaats van Google. Hetzelfde geldt voor personeel dat bij grote organisaties werkt. Het is bij deze doelgroep dus ook aannemelijk dat ze Bing gebruiken om jou te vinden. Is je doelgroep internationaal? Dan zoeken ze wellicht ook met aan Bing verwante zoekmachines als Yahoo!, AOL of DuckDuckGo. Loop dit verkeer niet mis! Ontdek of Bing Ads voor jou relevant is in een vrijblijvend consult.
In welke zoekmachines zijn Microsoft Ads zichtbaar?
Wanneer je ervoor kiest om te gaan adverteren in Microsoft, dan zijn niet alleen de Ads zichtbaar in Bing, maar ook in Yahoo en MSN. Er zijn een aantal voordelen aan het adverteren in Microsoft en die hebben we voor je op een rijtje gezet:
Goedkopere Kliks
Minder concurrenten actief
Gemakkelijke set-up door de integratie met Google
Zichtbaar in drie zoekmachines
Wat mag je verwachten als je start met Microsoft Ads bij daar-om.nl?
- Je krijgt een proactieve en ervaren advertising consultant die met je meedenkt;
- We optimaliseren de campagnes aan de hand van data en de samen geformuleerde doelstellingen;
- Elk kwartaal evalueren we de werkzaamheden en blikken we vooruit naar het komende kwartaal. Tijdens deze evaluatie maken we ook kansen inzichtelijk voor jouw bedrijf;
- Houd rekening met een leerperiode waarin we gegevens verzamelen om de campagnes te optimaliseren. Dit is gebruikelijk in de startfase van een nieuwe campagne en duurt ongeveer één à twee maanden.
Kom in contact!
Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!
Benieuwd naar onze aanpak?
Vraag hier een gratis Microsoft Ads scan aan
Laat hieronde je gegevens achter, wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Veelgestelde vragen over Microsoft Ads
Wat zijn de kosten van adverteren op Microsoft Ads?
De kosten van adverteren op Microsoft Ads kunnen variëren op basis van de concurrentie en de gekozen zoekwoorden. Over het algemeen zijn de kosten voor een klik binnen Microsoft goedkoper dan via Google Ads.
Kan ik mijn advertenties richten op specifieke regio's of doelgroepen?
Ja, met Microsoft Ads kunnen we je advertenties richten op specifieke geografische locaties, zoals landen, steden of zelfs een specifieke straal rondom jouw bedrijf. We kunnen ook demografische gegevens gebruiken om jouw advertenties te richten op specifieke leeftijdsgroepen, geslachten en interesses van uw doelgroep.
Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie?
De tijd om resultaten te zien kan variëren op basis van verschillende factoren, zoals de concurrentie in uw branche en de effectiviteit van uw advertenties. In sommige gevallen kunt u vrij snel resultaten zien, maar voor een duurzame groei kan het enige tijd duren om een stabiele en succesvolle campagne op te bouwen. Over het algemeen hanteren we een periode van 1 tot 2 maanden voordat de campagnes optimaal renderen
Waar rapporteren we op?
We rapporteren op basis van een gezamenlijk geformuleerde doelstelling. Samen werken we hier naar toe. Je ontvangt maandelijks een op maat gemaakte rapportage waarin alle doelen en KPI’s naar voren komen.