Home » Diensten » Strategie » Marketing ID

Marketing ID

Bereik je met jouw huidige marketingstrategie je doelgroep?


Online marketing start bij een ijzersterke strategie

Binnen online marketing draait het tegenwoordig niet meer om het inzetten van losse diensten. De start van jouw online marketing begint namelijk bij een sterke strategie en het in kaart brengen van jouw kernwaarden, kansen, doelgroep en concurrenten. Dit alles verwerken wij in een document dat wij het ‘Marketing-ID’ noemen. Op basis van deze feiten krijgen wij meer focus, waar de content creatie op gebasseerd wordt en waardoor de online campagnes beter presteren.

Op deze pagina leggen wij uitgebreid uit wat het Marketing-ID nou precies inhoudt en wat dit voor jou oplevert. Direct geïnteresseerd geraakt?


Zijn deze punten ook één groot vraagteken voor jouw bedrijf?

  • Een afgekaderde missie, visie en kernwaarden
  • Wat maakt jouw bedrijf écht onderscheidend?
  • Inzichten betreft de doelgroep
  • Inzicht in de online marketing van concurrenten
  • Hoe zet je strategisch je marketingbudget in?

Wij zorgen dat deze punten wél duidelijk worden voor jouw bedrijf door het Marketing ID!

Tijdens een strategische sessie stellen wij vragen over jouw bedrijf, zodat wij een vertaalslag kunnen maken tot een duidelijke propositie. Ook spreken we meerdere van je klanten om in kaart te brengen wat hun customer journey is, inclusief behoeftes, succesfactoren en barrières.

Wat krijg je precies opgeleverd? Dat hebben we voor je op een rijtje gezet:

agsdix-fas fa-check

Communicatierichtlijnen, passend bij doelgroep en organisatie

agsdix-fas fa-check

Content creatie advies (incl. kanalen)

agsdix-fas fa-check

Doelgroep beschrijving

agsdix-fas fa-check

Missie, visie en kernwaarden

agsdix-fas fa-check

Een geprint en digitaal document met daarin de identiteit voor alle marketing activiteiten

Benieuwd naar onze aanpak? 


Kom erachter wat de waarde is van een goede propositie.

Laat je website achter en plan gemakkelijk een persoonlijk, vrijblijvend consult.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!


Hoe gaan we te werk?

Het lijkt misschien heel simpel, maar niks is minder waar. Om een uitgebreide analyse te kunnen maken zijn er meerdere stappen die we doorlopen om tot de werkelijke identiteit van jouw bedrijf te komen. De stappen zijn alsvolgt:

  1. Sessie met het bedrijf voor interne en externe analyse
  2. Concurrentie analyse
  3. Diepte interviews met klanten
  4. Alle input analyseren en verwerken in een overzichtelijk document
  5. Afspraak om het document door te lopen
  6. Laatste aanpassingen en aanleveren geprint document

Veelgestelde vragen over het Marketing ID

Wat is PxWxC?

Dit is onze sleutel tot succes, het staat namelijk voor propositie, website en campagnes. Lees hier onze hele succesformule.

Waarom is het Marketing ID de perfecte start als ik wil beginnen met online marketing?

Het geeft op basis van feiten meer focus, waardoor de campagnes beter presteren door een duidelijke propositie. Dit omdat het document ervoor zorgt dat de doelgroep en de organisatie samen komen in de uitingen, op de website en in de online marketinguitingen. Daarnaast moet je tegenwoordig verder denken dan online standaard marketing diensten, het gaat echt om een uniek stuk content creatie. Om dit te creëren heb je de basis nodig, en dat geeft het Marketing-ID.