Home » Diensten » Loyaliteit » Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

Jouw klanten altijd op de hoogte van de nieuwste producten, acties en meer?


Zorg voor loyale klanten door middel van nieuwsbrieven

In de steeds veranderende online wereld is het belangrijk om bij jouw klanten te blijven hangen. Hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf niet wordt vergeten? Door het sturen van nieuwsbrieven!

Door de inzet van nieuwsbrieven houd je nauw contact met je klanten en zijn ze altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Nieuwsbrieven zijn vaak effectiever dan organische social mediaberichten en kunnen met verschillende doelstellingen worden ingezet. Je kunt een nieuwsbrief inzetten om je klanten aan je te binden, meer winst uit bestaande klanten te halen of om geïnteresseerden te verleiden tot een aankoop.

Een nieuwsbrief is een online nieuwsbericht via e-mail aan jouw bestaande klanten en abonnees. Bij het inzetten van een nieuwsbrief is de afstemming tussen diverse onderdelen van belang:

  • De doelgroep (Wie krijgt de nieuwsbrief te zien?);
  • De doelstelling (Welke call-to-actions moeten de lezers uitvoeren?);
  • De boodschap (Welke boodschap wil ik overbrengen?);
  • De opmaak en schrijfstijl (Is alles in de huisstijl en tone of voice van het bedrijf?).

Door nieuwsbrieven in te zetten voor jouw bedrijf, zorg je voor een band met je klanten. Klanten raken betrokken bij jouw bedrijf, waardoor ze als gevolg sneller voor jou kiezen! Dat maakt nieuwsbrieven waardevol in jouw online marketing strategie!

Voordelen:

agsdix-fas fa-check

Geschikt voor elke doelgroep (B2B én B2C)

agsdix-fas fa-check

Opbouwen loyaliteit

agsdix-fas fa-check

Hoge betrokkenheid klanten

Benieuwd naar hoe we nieuwsbrieven voor jouw bedrijf kunnen inzetten?


Hoe kan daar-om.nl jou ondersteunen bij het inzetten van nieuwsbrieven?

Met behulp van nieuwsbrieven zorgen we ervoor dat klanten direct aan jou denken bij hun volgende aankoop. Elke maand (of vaker indien gewenst) maken we een op maat gemaakte nieuwsbrief met alle belangrijke ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Hierin ligt de focus op de call-to-actions, om klanten aan te sporen tot handelen.

Daarnaast ontvang je maandelijks een rapport met de prestaties van de nieuwsbrief. Dit is een rapportage met inzichten in de conversies, open-frequentie en omzet. Aan de hand van dit rapport onderzoeken we de kansen en eventuele verbeteringen voor de komende nieuwsbrieven. Zodat we het maximale potentieel uit jouw nieuwsbrieven halen!

Ons team van ervaren e-mail marketing specialisten staat klaar om jou te ontzorgen bij het opstellen van nieuwsbrieven.


Nieuwsbrieven in combinatie met..

Waar nieuwsbrieven zich voornamelijk richten op de bestaande klanten en abonnees van jouw nieuwsbrief, gaat Email Automation verder. Email Automation draagt bij aan het versterken van je merkreputatie en daarnaast dat potentiële en bestaande klanten de juiste informatie op het juiste moment ontvangen. Op deze manier kan je effectief alle soorten informatie met jouw doelgroep delen via e-mailberichten.

Veelgestelde vragen

Wat is een nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een regelmatige online publicatie in de vorm van een e-mail, die wordt verstuurd naar jouw klantenbestand of mensen die zich speciaal voor de nieuwsbrief hebben aangemeld. Het doel van een nieuwsbrief is om de lezers op regelmatige basis te informeren over de laatste ontwikkelingen binnen jouw bedrijf.

Wat staat er in een nieuwsbrief?

In een nieuwsbrief vertel je jouw bestaande klanten en abonnees waar je mee bezig bent. Komen er nieuwe producten aan? Kunnen klanten sparen voor gratis cadeautjes? Een nieuwsbrief kan ook meer informatie over het bedrijf geven, vragen beantwoorden, inspelen op actualiteiten of geplande evenementen. Het is maar net waar je op dat moment meer aandacht aan wilt besteden. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Hoe vaak moet je een nieuwsbrief versturen?

Over het algemeen versturen bedrijven elke maand een nieuwsbrief naar hun klantenbestand, zodat klanten op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen. Heb je een leuke actie, nieuwe producten of wil je bepaalde onderwerpen meer onder de aandacht brengen, dan kan je ook vaker een nieuwsbrief versturen. Let wel op dat je niet te frequent een nieuwsbrief verstuurt, want dat kan klanten afschrikken en leiden tot uitschrijvingen.

Hoeveel mensen openen een nieuwsbrief?

Dit verschilt per doelgroep, maar gemiddeld opent rond de 25% van het klantenbestand jouw nieuwsbrief. Voor business-to-business bedrijven zit dit percentage gemiddeld op 30%.

Wat is het verschil tussen nieuwsbrieven en Email Automation?

Bij nieuwsbrieven stuur je een e-mail naar je bestaande klantenbestand, waarbij je klanten informeert over algemene updates en nieuws over het bedrijf. Het doel van nieuwsbrieven is het op de hoogte houden van je klanten en te informeren over relevante onderwerpen, zoals bepaalde algemene acties. Daarnaast ook het onderhouden van loyaliteit en jouw merkreputatie.

Bij Email Automation stuur je gepersonaliseerde en geautomatiseerde e-mails op basis van het gedrag van jouw bezoeker of klant. Het doel van Email Automation is het opbouwen van loyaliteit en daarnaast het stimuleren van conversies door relevante informatie op het juiste moment te verspreiden.

 

Jouw klanten op de hoogte houden van ontwikkelingen en aan je binden?

Verhoog je loyaliteit met nieuwsbrieven!

Bel of mail me gerust en dan leg ik je precies uit hoe de inzet van nieuwsbrieven voor jouw bedrijf kan zorgen voor meer loyale klanten!