Home » Diensten » Data » Server-Side tagging

Server-side tagging

Voor het 100% doormeten van je data


Haal het maximale uit je campagnes

Server-Side tagging is een vorm van first-party dataverzameling dat privacyvriendelijk is en dus AVG-proof. Met Server-Side tagging kun je 100% van je conversiewaarde meten en dit heeft de volgende voordelen:

  • Campagnes kunnen hierdoor beter ingericht worden;
  • Je klantreis kan goed in kaart worden gebracht;
  • Kwaliteit en algoritme kan geoptimaliseerd worden;
  • Je kan precies zien wat je bezoekers op je website doen;
  • Door harde cijfers kan je precies zien wat de resultaten van je campagnes zijn.

Naast deze voordelen maakt Server-Side tagging je website ook een stuk sneller, wat zorgt voor een betere positie in de zoekmachines. Ook maakt het je website toekomstbestendiger, doordat je voldoet aan de privacyregels en niet afhankelijk bent van third party voor data.

Laat ons helpen het maximale uit je campagnes te halen en bekijk hieronder welke abonnementsvorm het beste bij jouw website past.

Naast het maandelijkse abonnement vragen wij eenmalig een set-up fee van €300,00 om Server-Side tagging in te richten voor jouw website.

Meer weten over Server-Side tagging en de verschillende pakketten?

Bel of mail me gerust en dan kijk ik met je mee welk pakket voor jouw website het meest passend is.


Pakketten

Free forever

Kleine websites

€0

Maandelijks

  • 1 cloud server
  • 10k requests
  • 100% first party tracking
  • Verkeersherstel
  • AVG protectie
  • Analytics & debugging
  • Cookieherstel IOS 16.4
  • Data Verrijker
  • Webhooks
  • Template Gallery
  • Multidomain

Basic

Reguliere websites

€25

Maandelijks

  • 3 cloud servers
  • 750k requests
  • 100% first party tracking
  • Verkeersherstel
  • AVG protectie
  • Analytics & debugging
  • Cookieherstel IOS 16.4
  • Data Verrijker
  • Webhooks
  • Template Gallery
  • Multidomain

Pro+

Grote websites of een webshop

€65

Maandelijks

  • Tot 5 cloud servers
  • 3 mil. requests
  • 100% first party tracking
  • Verkeersherstel
  • AVG protectie
  • Analytics & debugging
  • Cookieherstel IOS 16.4
  • Data Verrijker
  • Webhooks
  • Template Gallery
  • Multidomain

Ultimate

Grote webshops

€145

Maandelijks

  • Tot 7 cloud servers
  • 10 mil. requests
  • 100% first party tracking
  • Verkeersherstel
  • AVG protectie
  • Analytics & debugging
  • Cookieherstel IOS 16.4
  • Data Verrijker
  • Webhooks
  • Template Gallery
  • Multidomain

Heb je vragen?

Veelgestelde vragen

Wat gaat er gebeuren in maart 2024?

Vanaf maart 2024 wordt de Digital Markets Act (DMA) actief gehandhaafd. De DMA is een EU-wetgeving waarbij er verplichtingen aan grote bedrijven zoals Google worden opgelegd om onder andere privacy van gebruikers te waarborgen. EĂ©n van de belangrijkste veranderingen is dat Google zelf verantwoordelijk gesteld wordt voor het verkrijgen van gebruikerstoestemming voordat ze hun belangrijkste advertentiediensten kunnen aanbieden.

Wat verandert er in het gebruik van cookies?

Tot en met 2020 konden derde partijen zoals Meta en Google via cookies gegevens van jouw website afhalen. Dit was erg belangrijk, omdat dit het mogelijk maakte om data van online advertenties in te zien en te meten. Op basis hiervan kon je zien hoe goed een campagne draaide en hoeveel conversies er uit werden gehaald. In 2021 vonden er veranderingen plaats waardoor 100% tracking niet meer mogelijk was. Sinds de komst van Apple iOS 14.3 krijgen Apple gebruikers de mogelijkheid om third-party tracking uit te schakelen, waardoor deze derde partijen tot wel 95% minder informatie binnen krijgen.

Wat zijn de gevolgen voor mijn online campagne?

Door het uitschakelen van third-party tracking, krijgen campagnes niet meer voldoende informatie binnen en worden conversies en data niet meer volledig gemeten. Dit resulteert in campagnes die niet goed ingezet kunnen worden, niet geoptimaliseerd kunnen worden en niet de juiste doelen behalen. In de loop van 2024 zal Google compleet stoppen met het mogelijk maken van third-party tracking. Dit wordt nu tijdelijk opgelost door te voldoen aan Google Consent Mode v2, waarbij gebruikers zelf kiezen of ze hun gegevens willen delen. Dit zorgt echter nog steeds voor gegevensverlies, doordat er ook bezoekers zijn die dit weigeren. Om dit op te lossen, ook voor de lange termijn, dient er overgestapt te worden naar first-party tracking, oftewel: server-side tagging.

Wat heb je hiervoor van mij nodig?

Wij hebben toegang nodig tot je Google Tag Manager account, om zo een DNS record toe te voegen aan het domein. Verder hebben we niks nodig en kan jij achterover leunen terwijl wij achter de schermen de opdracht uitvoeren.