Conversie Ratio Optimalisatie diensten bij daar-om.nl
“Is CRO niet vooral gebaseerd op onderbuikgevoel?”
Veel mensen denken inderdaad dat dit het geval is. Echter wordt CRO voor 90% gebaseerd op data gedreven inzichten. Op basis van gedragsinzichten en user testing achterhalen we de pijnpunten bij de bezoekers, om zo door middel van AB-testen het conversiepercentage van jouw website te verhogen.
Waarom Conversie Ratio Optimalisatie?
Jouw website fungeert als digitaal visitekaartje, een online etalage voor jouw producten/diensten en daarnaast ook als bron van informatie, met als doel het behalen van zoveel mogelijk conversies. In een steeds hoger concurrerende online markt is het van belang dat de gebruikerservaring van jouw website optimaal is ingericht. Een optimale gebruikerservaring zorgt dat bezoekers vinden wat ze zoeken en gemakkelijk het customer journey proces doorlopen. Een goede user experience zorgt voor een hoog conversiepercentage van jouw bezoekers.
Een stijging van 1% in het conversiepercentage van jouw bezoekers heeft al vele voordelen. In het voorbeeld hieronder zorgt een stijging van 1% van het conversiepercentage voor een omzetstijging van 200%!
Websitebezoekers per maand | Conversiepercentage | Conversies | Gemiddelde orderwaarde | Omzet |
5.000 | 1% | 50 | €50,- | €2.500,- |
5.000 | 2% | 100 | €50,- | €5.000,- |
Naast het verbeteren van de gebruikersbeleving en het verhogen van het conversiepercentage is CRO ook geschikt om meer inzicht te krijgen in je doelgroep.
Door middel van gedragsinzichten wordt duidelijk waar de bezoekers tegenaan lopen, wat goed werkt bij de doelgroep en hoe ze het customer journey-proces op de website doorlopen. Een middel om dit te testen is user testing of het gebruik van AB-testen. Door de user experience op verschillende punten in de customer journey te verbeteren, verhoog je jouw conversiepercentage op de website.
De inzichten uit CRO kunnen doorvertaald worden in alle online marketingactiviteiten, zoals Google Ads en Social Ads.
Voordelen:
Geschikt voor elke website
Datagedreven inzichten
Dezelfde bezoekers, meer conversies
Inzicht in je doelgroep
Een betere merkbeleving
Benieuwd naar onze aanpak?
Lees dan snel verder of neem contact op!
De 3 CRO pijlers die jou gaan helpen
Gedragsinzichten
Allereerst is het belangrijk om de pijnpunten van jouw bezoeker te achterhalen. Wat is de reden waarom ze afhaken op een bepaalde pagina? Wat houdt ze precies tegen om iets te kopen? Door middel van een uitgebreide gedragsanalyse komen diverse inzichten naar voren: hoe we de gebruikerservaring op jouw website kunnen verbeteren, hoe meer we ons verdiepen in de bezoekers, hoe beter jij je bezoekers leert kennen. Op basis van deze inzichten kunnen we een strategie ontwikkelen hoe we het conversiepercentage kunnen verbeteren.
User-testing
Hoe wordt jouw website ervaren door bezoekers? Door middel van user testing gaan we samen met bezoekers jouw bestelproces bij langs en analyseren we hoe jouw website wordt gebruikt en ervaren. Op basis van deze inzichten kunnen we optimalisaties doorvoeren om het conversieratio percentage van jouw website te verhogen.
AB-testing
Aan de hand van gedragsinzichten en user testing komen bepaalde actiepunten naar voren. Op basis van deze actiepunten zetten we een AB-test op. Door middel van een AB-test kunnen we achterhalen wat wel werkt en wat niet. Een winnende AB-test zorgt voor een hoger conversiepercentage, wat kan zorgen voor een toename in de omzet van honderd tot duizenden euro’s.
Vraag hier een gratis CRO scan aan
Laat hieronde je gegevens achter, wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
De tools die jouw bezoekers omzetten in klanten
Hoe ons team jouw zorgen wegneemt en jou tijd bespaart
Lean Six Sigma geoptimaliseerde bedrijfsprocessen voorkomen verspillingen
Je hebt altijd één vast aanspreekpunt
Maandelijkse, gedetailleerde rapportages en (video) besprekingen met jouw eigen consultant
Inzicht in je doelgroep
Altijd inzage in de strategie en de lopende taken via projectmanagement tools
CRO in combinatie met..
CRO is niet de enige manier om jouw bedrijf te laten groeien. Met een sterke marketingmix weet je nog meer klanten te verleiden tot het aankopen van jouw producten of diensten. Combineer het uitbesteden van je CRO bijvoorbeeld met het inzetten van Google Ads om nog meer website bezoekers naar jouw website te trekken. Lees meer over Google Ads.
Kom in contact!
Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!
Veelgestelde vragen over CRO
Wat betekent Conversie Optimalisatie?
Als bedrijf wil je dat zo veel mogelijk websitebezoekers uiteindelijk een actie uitvoeren op jouw website. Of dit nou een aankoop, nieuwsbrief inschrijving of offerteaanvraag is, je wilt jouw websitebezoekers omzetten in klanten of leads. Het optimaliseren van je website of webshop om dit te vergemakkelijken voor je bezoekers is Conversie Optimalisatie (CRO).
Wat is een gemiddeld conversiepercentage?
Dit is afhankelijk van de branche waar jouw bedrijf in opereert. Gemiddeld ligt het conversiepercentage tussen de 2% en 5%. Echter bij grotere aankopen met een lange investeringstermijn ligt het gemiddelde conversiepercentage lager.
Wat is het gemiddelde conversiepercentage van een webshop?
Voor een webshop ligt het gemiddelde conversiepercentage een stukje hoger, tussen de 3% en 4%.
Waarom is Conversie Optimalisatie belangrijk?
Conversie Optimalisatie is belangrijk, omdat je inzicht krijgt in je websitebezoekers. Doordat je erachter komt waarom je websitebezoekers wel of niet converteren, kan je gericht actie ondernemen om de websitebezoekers van de juiste informatie en hulp te voorzien. Dit zorgt ervoor dat jouw websitebezoekers beter vinden wat ze zoeken en sneller conversies behalen. Daarnaast is deze informatie ook zeer toepasbaar voor andere marketingkanalen.
Wat is een CRO-analyse?
Dit is een analyse die de data en de feedback van websitebezoekers gebruikt om het resultaat van een website te verbeteren, waardoor jouw conversiepercentage stijgt.