Home » Diensten » Loyaliteit » Social organic

Social Organic

Verhoog je klantloyaliteit met organische content


Social Organic bij daar-om.nl

“Waarom zou ik heel veel energie steken in social media? Ik bereik toch bijna niemand….”

We begrijpen dat het plaatsen van organische social media berichten soms voelt als tijdverspilling, maar wij ontkrachten dit graag. Met het plaatsen van organische content bereik je niet per se veel nieuwe mensen, maar het zorgt wel voor veel andere dingen. Het is namelijk hét online visitekaartje van je bedrijf en je wil wel dat deze er aantrekkelijk uitziet, toch?

Naast dat het een online visitekaartje is, zorg je door regelmatig organische content te plaatsen er ook voor dat je volgers zich verbonden voelen tot je merk. Hiermee zorg je voor loyaliteit bij je huidige volgers en daaruit komen vervolgens herhaalaankopen.


Op welke platformen kan je Social Organic inzetten?

Nu je weet waarom het belangrijk is om organische content te plaatsen, lichten we graag de platformen uit waar je allemaal organische content op kan plaatsen.

Denk jij bij social organic alleen aan het plaatsen van content op Instagram en Facebook? De volgende kanalen mogen we niet vergeten:

LinkedIn: is hét platform om jouw zakelijke kennis, kunde en persoonlijkheid te delen;
Pinterest: is letterlijk een online portfolio met foto’s en sfeerbeelden van jouw producten;
Tiktok: een laagdrempelig platform waarbij je met filmpjes nieuwe mensen kan bereiken.

Voordelen:

Hét online visitekaartje

Verhoog de loyaliteit van je volgers

Verhoogt de kans op herhaalaankopen

Zorgt ervoor dat je advertenties beter presteren

Benieuwd naar onze aanpak? Lees dan snel verder of neem contact op!


Wat mag je verwachten als je start met Social Organic bij daar-om.nl?

Nu je een beeld hebt van wat je kan bereiken met Social Organic en waar het aan bijdraagt, leggen we graag uit wat je mag verwachten als je deze dienst afneemt bij ons. Aan de start van deze dienst bespreken we een duidelijk doel en hierop baseren we de platformen en aanpak. Vervolgens starten we, afhankelijk van het type platform, met een hashtag onderzoek, het ontwerpen van de feed, het maken van templates of het opstellen van een inplankalander.

Wat hebben wij nodig om sterke organische content te plaatsen?

Om social organic effectief in te zetten hebben we natuurlijk ook beeldmateriaal nodig. Heb je dit? Mooi! Dan kunnen we direct van start gaan. Heb je dit niet? Dat is helemaal niet erg, want wij hebben een aantal creatievelingen die foto’s en video’s kunnen maken, zodat we een superstart kunnen maken.

Waar ben je van verzekerd?

Je krijgt een proactieve en ervaren social media specialist;

We houden nauwlettend het doel in de gaten en sturen bij waar nodig;

We plaatsen niet om het plaatsen;

Een sterk online visitekaartje;


Kom erachter wat de waarde is van Social Organic voor jouw bedrijf

Laat je website achter en plan gemakkelijk een persoonlijk, vrijblijvend consult in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!

Ontdek welke van deze social media kanalen jouw groei mogelijk maken


Hoe ons team jouw zorgen wegneemt en jou tijd bespaart

Lean Six Sigma geoptimaliseerde bedrijfsprocessen voorkomen verspillingen;

Je hebt altijd één vast aanspreekpunt;

Maandelijkse, gedetailleerde rapportages en (video) besprekingen met jouw eigen consultant;

Altijd inzage in de strategie en de lopende taken via projectmanagement tools.


Veelgestelde vragen over Social Organic

Wat is organic social media?

Social organic is niet-betaalde content die wordt weergegeven op sociale mediaplatforms, zoals Facebook, Instagram, Pinterest of LinkedIn, om een online visitekaartje neer te zetten en loyalere volgers te genereren.

Wat is het verschil tussen Social Organisch en Social Ads?

Social organisch verwijst naar de niet-betaalde, natuurlijke interacties en content op sociale media, terwijl social ads betrekking hebben op betaalde advertenties die worden weergegeven op sociale-mediaplatforms. Organisch bereikt mensen op een natuurlijke manier, terwijl social ads gericht zijn op een specifieke doelgroep door middel van betaalde promotie.

Behaal ik meer conversies door social organic in te zetten?

Het plaatsen van social organische posts leidt niet direct tot meer conversies, maar het zorgt wel voor loyalere volgers die voor herhaalaankopen zorgen. Daarnaast zorgt het plaatsen van organische content er wel voor dat betaalde advertenties nóg meer conversies genereert.

Op welke en hoeveel social media kanalen moet ik actief zijn?

Om antwoord te geven op deze vraag moet je eerst in kaart brengen wat je doelgroep precies is. Heb je geen idee? Wij achterhalen met onze dienst marketing-ID wie jouw doelgroep is en onder andere wie jouw concurrenten zijn, zodat je vliegend van start kan met online marketing. Heb je wel een idee wie je doelgroep is? Fijn, want dan kan je het juiste social media kanaal afstemmen op jouw doelgroep. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.