Home » Diensten » Content creatie » Copywriting

Copywriting

Overtuig jouw websitebezoeker met conversiegerichte teksten


‘Teksten schrijven, dat kan toch iedereen?!’

Tuurlijk kan iedereen woorden op papier zetten, maar zetten deze woorden jouw klant ook aan tot actie of conversie? Waarschijnlijk niet en daarom ben je op deze pagina terechtgekomen. Op deze pagina leggen we uit wanneer copywriting kan worden ingezet en voor welke doeleinden dit wordt gebruikt.


Wat doen we met copywriting?

Het hoofddoel van copywriting is het schrijven van een conversiegerichte tekst om jouw klanten te overtuigen van je product of dienst. We doen dit door conversiegerichte websites te schrijven, maar ook blogs, klantcases en meer. Daarnaast komt copywriting terug in ieder onderdeel van (online) marketing en het kan op heel veel verschillende manieren ingezet worden.

Bij SEA voor het schrijven van advertentieteksten, bij social media marketing voor het schrijven van pakkende teksten op social media kanalen, bij CRO voor het schrijven van conversiegerichte teksten (en knoppen) en natuurlijk bij SEO om organisch beter vind- en zichtbaar te worden. We leggen je hieronder graag uit wat voor soort teksten we allemaal schrijven.

SEO teksten

SEO-teksten, waaronder blogs en landingspagina’s, zijn geoptimaliseerd om beter te presteren in zoekmachines zoals Google. Het hoofddoel van SEO-teksten is om de zichtbaarheid en vindbaarheid van een website te vergroten voor relevante zoekopdrachten, waardoor de website een hogere rangschikking in de zoekresultaten krijgt.

Lees meer over SEO

Websiteteksten

Ben je toe aan een nieuwe website? Dan is dit hét moment om goed te kijken naar de inhoud ervan. Wij helpen je graag met het optimaliseren van de teksten op je website. Hierbij kijken we naar de stijl die past bij je bedrijf, houden we rekening met de juiste zoekwoorden en zorgen we ervoor dat de tekst conversiegericht wordt geschreven.

Whitepapers

Wil je écht uitpakken met een uitgebreid document met handige tips voor je klanten of met veel informatie over een nieuw product? Dan is een whitepaper dé manier. Whitepapers werken vaak met een download: in ruil voor het e-mailadres van de klant geef jij iets waardevols weg.

Lees meer over whitepapers

Klantcases

Klantcases stellen jou in staat om jouw klanten en partners te laten vertellen over de succesvolle samenwerking met jouw bedrijf. Hierdoor bouw je niet alleen een brug van vertrouwen met potentiële klanten, maar versterk je ook jouw eerder genoemde claims. Het feit dat anderen vol lof zijn over jouw bedrijf, fungeert als krachtig bewijs dat de beloften die je maakt, daadwerkelijk worden waargemaakt.

Lees meer over klantcases

Benieuwd naar onze aanpak? Lees dan snel verder of neem contact op!


Veelgestelde vragen over copywriting

Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van tekst (copy) met als doel het overtuigen, informeren of aanzetten tot actie.

Waarom is goede copywriting belangrijk?

Goede copywriting is essentieel omdat het de kracht heeft om de aandacht te trekken, overtuigen en de gewenste actie van de lezer te stimuleren, wat leidt tot effectieve communicatie en conversie.

Wat zijn enkele kenmerken van overtuigende copy?

Enkele kenmerken van overtuigende copy zijn helderheid, relevantie, emotionele aantrekkingskracht, een duidelijke oproep tot actie en het begrip van de doelgroep.

Hoe pas je SEO toe in copywriting?

SEO in copywriting omvat het gebruik van relevante zoekwoorden, het creëren van waardevolle inhoud, het optimaliseren van meta beschrijvingen en het verbeteren van de leesbaarheid voor zoekmachines.

Wat zijn enkele veelvoorkomende fouten in copywriting?

Veelvoorkomende fouten zijn onder andere vaagheid, gebrek aan duidelijke CTA’s, te veel jargon, niet gericht op de doelgroep en gebrek aan originaliteit.