Webshop-outlet.nl: e-commerce strategie.

In december 2020 ging Webshop-outlet.nl de samenwerking aan met daar-om.nl voor een professionele marketingaanpak met als doel meer omzet en een hogere winstmarge.

Tijdens een interview deelde Christian Hijlkema, eigenaar van Webshop-outlet.nl en Schilderenopnummers, de resultaten die tot nu toe zijn behaald met de nieuwe groeistrategie en zijn ervaring met de samenwerking. Benieuwd? Lees dan snel verder!


De evolutie van Webshop-outlet.nl: van zolderkamer naar groot bedrijfspand

In 2014 richtte eigenaar Christian Hijlkema Webshop-outlet.nl op. De shop biedt een breed assortiment aan variërend van functionele gebruiksartikelen tot de leukste gadgets, allemaal tegen zeer voordelige prijzen. Het begon allemaal met een kleine shop die hij vanuit zijn zolderkamer runde. Al snel besefte Christian dat zijn webshop het potentieel had voor groot succes, aangezien de bestellingen snel binnen stroomden. Inmiddels heeft hij de zolderkamer ingeruild voor een bedrijfspand van 450m2 en is Webshop-outlet.nl uitgegroeid tot een van de grote spelers onder de online outletwinkels. Tot 2020 was de marketing in eigen beheer, maar door verminderde focus in marketing en tijd tekort ging hij eind 2020 de samenwerking met ons aan.

“Ik had zelf geen tijd en verminderde focus om me bezig te houden met marketing. Om mijn bedrijf verder te kunnen laten groeien, heb ik mensen nodig met marketing expertise. Zo kan ik mij focussen op datgene wat mij energie geeft, en ben ik tegelijkertijd verzekerd van een professionele marketing aanpak. Dit heb ik gevonden bij daar-om.nl”, aldus Christian.


Van uitdagingen naar kansen

De uitdagingen voor Webshop-outlet.nl zijn aanzienlijk vanwege de intense concurrentie en de doorlopende prijzenoorlog, waarbij de marges onder druk staan. Ondanks deze uitdagingen probeert de webshop zich te onderscheiden door meer te bieden dan alleen prijsvoordeel. Dit omvat een focus op klantenservice en snelle levering, wat een integraal onderdeel is van de propositie.

Om deze propositie effectief naar voren te brengen en te vertalen naar een slimme e-commerce marketingstrategie, staat ons team van specialisten klaar. Wij spelen een cruciale rol bij het communiceren van de meerwaarde van Webshop-outlet.nl in een competitieve markt.

Daarnaast wordt Webshop-outlet.nl geconfronteerd met externe uitdagingen, zoals stijgende productprijzen van leveranciers en importproblemen vanuit het buitenland. Deze factoren hebben directe invloed op het productaanbod van de webshop, wat vraagt om flexibiliteit en proactieve aanpassingen van onze marketing specialisten.


De vertaalslag naar een e-commerce strategie

Bij de start van de samenwerking hebben we volgens het STDC-model een groeiplan ontwikkeld. In de eerste fase richtten we ons op ‘low-funnel marketing’. We spraken in eerste instantie mensen aan die al ver gevorderd waren in hun ‘klantreis’ en dus klaar waren om een aankoop te doen, door middel van een sterke ROAS (Return On Ads Spend). We stelden Google Ads en Microsoft Ads (Bing) in en optimaliseerden ze op basis van de afgesproken doelen, waarbij we met de dienst SEA vraag en aanbod bij elkaar brachten.

In de volgende fasen zetten we verschillende marketingkanalen in om naar hogere funnels toe te werken. Om mensen te bereiken in de oriënterende fase optimaliseren we de social media advertising kanalen en maken we gebruik van marketplaces zoals Bol.com en Marktplaats. Voor verdere omzetgroei zetten we prijsvergelijkers in, zowel in Nederland als België. Daarnaast begon Webshop-outlet.nl ook met het verhogen van het conversiepercentage door middel van CRO (Conversion Rate Optimization). We verbeteren de gebruikerservaring door slimme aanpassingen op de website, wat leidt tot snellere aankopen van klanten. Op deze manier werken we stap voor stap aan de groei van Webshop-outlet.nl.


Succesvolle samenwerking: stijgende omzetten en uitstekende resultaten

Sinds de start van de samenwerking zijn de gemiddelde omzetten vanuit de ingezette kanalen sterk gestegen. Het professionaliseren van de advertenties en het inzetten van affiliate marketing hebben hier een grote rol in gespeeld. Zo is de omzet vanuit Google Ads maandelijks met gemiddeld 65% gestegen en heeft het inzetten van prijsvergelijker ‘Vergelijk’ geleid tot een stabiele extra omzet van 10%.

Verder is de omzet vanuit alle advertising kanalen met 145% gestegen en de totale omzet met maar liefst 58%*. Door een verbeterde ROAS en hogere gemiddelde orderwaarde is de winstmarge er sterk op vooruit gegaan. Kortom, mooie resultaten. Blije ondernemer, blij marketingbureau!

*Omzetten van marketplaces kanalen zijn niet meegenomen.


Webshop-outlet.nl over samenwerking met daar-om.nl

Eigenaar Christian: “Ik ben erg tevreden over de samenwerking en kan andere ondernemers aanraden om met daar-om.nl samen te werken. Het contact met de consultants bevalt mij goed en ik vind het vooral erg fijn dat de lijntjes kort zijn. Ik kan altijd bij ze terecht voor mijn vragen of opmerkingen.”

Of het nu gaat om strategisch advies, effectieve marketingcampagnes of het verbeteren van de gebruikerservaring, onze specialisten helpen je graag om jouw online aanwezigheid te versterken. Wil je ontdekken welke kansen daar-om.nl ziet voor jouw webshop? Kom er in 15 minuten achter door middel van een gesprek met één van onze specialisten!

  • Zoekwoorden:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!


Bekijk ook onze andere cases