Webshop-outlet.nl: e-commerce strategie

Datum: 9 mei 2022
Leestijd: 7 minuten

In december 2020 is Webshop-outlet.nl de samenwerking met daar-om.nl aangegaan voor een professionele marketing aanpak. Het doel? Meer omzet en een hogere winstmarge.

Tijdens een interview vertelde Christian Hijlkema, eigenaar van Webshop-outlet.nl en Schilderenopnummers, ons over de resultaten die tot nu toe zijn behaald met de nieuwe groeistrategie en hoe hij de samenwerking ervaart. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Ecommerce strategie

Over Webshop-outlet.nl

Acht jaar geleden is eigenaar Christian Hijlkema gestart met Webshop-outlet.nl. Dit begon allemaal met een kleine shop waar hij vanuit zijn zolderkamer aan werkte. Al gauw merkte Christian dat zijn webshop potentie had voor groot succes, want er kwamen al snel bestellingen binnen. Inmiddels is de zolderkamer ingeruild voor een bedrijfspand van 450m2 en is Webshop-outlet.nl uitgegroeid tot één van de grote spelers onder de online outlet winkels. In december 2020 is onze samenwerking begonnen. Voorheen deed Christian zelf de marketing.

 

“Ik had zelf geen tijd en motivatie meer om me bezig te houden met marketing. Om mijn bedrijf verder te kunnen laten groeien, heb ik mensen nodig met marketing expertise. Zo kan ik mij focussen op datgene wat mij energie geeft, en ben ik tegelijkertijd verzekerd van een professionele marketing aanpak. Dit heb ik gevonden bij daar-om.nl.”


De uitdagingen

Van functionele gebruiksartikelen tot aan de leukste gadgets: je kunt bij Webshop-outlet.nl terecht voor de leukste en meest voordelige aanbiedingen binnen een zeer divers assortiment. De uitdaging? Er zijn veel veel concurrenten en de prijzenoorlog voert druk op de marges. Hoewel de producten van Webshop-outlet.nl zeer voordelig worden aangeboden, hecht eigenaar Christian ook waarde aan goede klantenservice en snelle levering van de producten. De propositie gaat verder dan alleen veel voordeel bieden. Aan onze marketing specialisten de taak om te zorgen dat dit goed tot zijn recht komt en er een vertaalslag wordt gemaakt naar een slimme e-commerce marketing strategie. Daarnaast geeft Christian aan afhankelijk te zijn van diverse externe factoren. Denk hierbij aan stijgende productprijzen vanuit leveranciers en import problemen vanuit het buitenland. Een uitdaging omdat deze factoren direct invloed hebben op het productaanbod.


De e-commerce strategie

Bij de start van de samenwerking hebben we een groeiplan opgezet volgens het STDC-model.In de eerste fase hebben we gefocust op ‘low-funnel marketing’. Met een sterke ROAS (Return On Ads Spend) hebben we allereerst de mensen aangesproken die al ver waren in hun ‘klantreis’ en dus al klaar waren om een aankoop te doen. Vervolgens hebben we de SEA (search engine advertising) kanalen Google Ads en Microsoft Ads (Bing) strak ingericht en geoptimaliseerd op basis van de afgesproken doelen. Middels SEA brengen we vraag en aanbod samen.

In de volgende fasen hebben we toegewerkt naar hoger liggende funnels. Om personen te bereiken die zich bevinden in de oriënterende fase hebben we de social media advertising kanalen geoptimaliseerd en marketplaces kanalen ingezet, zoals Bol.com en Marktplaats. Om de omzet nog verder te doen groeien hebben we prijsvergelijker Vergelijk ingezet in zowel Nederland als België. Naast advertising is Webshop-outlet.nl ook begonnen met het verhogen van de conversiepercentage middels CRO (Conversion Rate Optimization). Door slimme aanpassingen door te voeren op de website, verbeteren we de gebruikerservaring en gaan de websitebezoekers sneller over tot een een aankoop. Zo werken we stapsgewijs aan de groei van Webshop-outlet.nl.

webshop-outlet ads


Resultaten

Sinds de start van de samenwerking zijn de gemiddelde omzetten vanuit de ingezette kanalen sterk gestegen. Het professionaliseren van advertising en het inzetten van affiliate marketing hebben hier een grote rol in gespeeld. Zo is de omzet vanuit Google Ads maandelijks met gemiddeld 65% gestegen en heeft het inzetten van prijsvergelijker Vergelijk geleid tot een stabiele extra omzet van 10%.

De omzet vanuit alle advertising kanalen is met 145% gestegen en de totale omzet is met maar liefst 58% gestegen*. Door een verbeterde ROAS en hogere gemiddelde orderwaarde is de winstmarge er sterk op vooruit gegaan. Kortom, mooie resultaten. Blije ondernemer, blij marketingbureau!

* Omzetten marketplaces kanalen niet meegenomen.

resultaten analytics

Ervaring Webshop-outlet.nl


Eigenaar Christian: “Ik ben erg tevreden over de samenwerking en kan andere ondernemers aanraden om met daar-om.nl samen te werken. Het contact met de consultants bevalt me goed en ik vind het vooral erg fijn dat de lijntjes kort zijn. Ik kan altijd bij ze terecht voor mijn vragen of opmerkingen.”

Benieuwd naar wat daar-om.nl voor jouw webshop kan betekenen? Neem gerust contact op of vraag vrijblijvend een offerte aan.

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Online Marketing
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

9 mei 2022