
Voordelen van Affiliate marketing
- Mogelijkheid om nieuwe doelgroep te bereiken
- Toegevoegde waarde in meerdere fases van het aankoopproces
- Relatief laag financieel risico; commissie gaat per verkoop (CPS)
Affiliate Marketing omvat het adverteren op websites van derden (publishers) via bijvoorbeeld productfeeds, links en banners. Denk aan plaatsingen op content websites, blogs of vergelijkingssites. Dit maakt Affiliate Marketing een ideaal instrument om in meerdere fases van het aankoop proces een bijdrage te leveren. Het is een goede aanvulling op het bereik van jouw webshop en een goede manier om ambassadeurs voor jouw merk te werven.
Wij adviseren jou graag!
Met Affiliate Marketing bepaal je zelf de hoogte van de commissie, daarvoor hou je controle over de marketing uitgaven voor dit kanaal. Het is de manier om extra bereik en ambassadeurs voor je merk te genereren. Door met de juiste partijen samen te werken, geeft dit jouw bedrijf een boost.
Aan de slag met Affiliate Marketing?
Een succesvolle Affiliate Marketing campagne heeft allereerst een uitgewerkte basis. Denk goed na over het beleid wat je wilt voeren. Met welke type publishers wil je werken en met welke niet? Verder is het van belang dat de kwaliteit van het promotiemateriaal hoog is. Probeer zoveel mogelijk relevante informatie in de productfeed aan te leveren. Ook het relatiemanagement is van belang. Hoe beter je relatie is met de publishers die je promoten, hoe meer je voor elkaar kunt krijgen. Al deze zaken kosten tijd en kennis; wij hebben de juiste mensen in huis om je hierbij te ondersteunen.
Het daar-om.nl team is toegankelijk voor iedereen. Dagelijks zijn wij bereikbaar om al jouw vragen te beantwoorden op het gebied van online marketing.
Affiliate Marketing vergroot je zichtbaarheid en naamsbekendheid. Doordat er afgerekend wordt per bestelling is het een kanaal met een laag financieel risico. Op Marketplaces wordt hetzelfde afrekenmodel gebruikt. Daarnaast beginnen steeds meer consumenten hun zoektocht op een Marketplace zoals Bol.com. Wees zichtbaar waar je klanten zich bevinden. Marketplaces worden groter en groter, deze kans mag je niet laten liggen.