Breid je AdWords campagnes uit met extensies

Google AdWords advertentie-extensies, wellicht heb je er weleens van gehoord, maar wat is het nou eigenlijk, waarom moet je dit inzetten en welke varianten zijn er allemaal? In dit artikel geven we antwoord op deze vragen.

Wat is een advertentie-extensie?

Google zegt over extensies: Een functie waarmee u bij uw advertentie aanvullende bedrijfsinformatie kunt weergeven, zoals uw adres, uw telefoonnummer, beoordelingen van uw winkel of extra links naar webpagina’s (bron: Google Helpcenter).

Een extensie is niets meer en niets minder dan een uitbreiding op jouw Google AdWords advertentie. Je kan extra linkjes plaatsen, een telefoonnummer laten zien, locatiegegevens tonen en nog veel meer om de relevantie van de advertentie voor jouw potentiële klant te verhogen. Advertentie-extensies zorgen voor een betere zichtbaarheid van je advertentie. Je neemt immers meer ruimte op het scherm in beslag. Hierdoor neemt het doorklikratio toe, wat op zijn beurt weer zorgt voor een betere advertentiepositie of lagere klikkosten. Daarnaast maak je je potentiële klant een stuk makkelijk om te vinden wat hij of zij zoekt. Met een druk op de knop de route opvragen of je bellen; kortom meer rendement uit jouw advertentiebudget dankzij extensies.

Soorten extensies

SitelinksEr zijn verschillende soorten extensies. Onderstaand sommen we ze voor je op.

  • Sitelinks zijn extra linkjes bij je advertentie om je bezoekers naar specifieke pagina’s te leiden. Bij een advertentie worden twee tot zes sitelinks getoond. Een sitelink kan naast een linktekst ook nog twee beschrijvingsregels bevatten.
  • Oproepextensie
    Met oproepextensies voeg je één of meerdere telefoonnummers aan je advertenties toe. Wanneer oproepextensies worden weergegeven, kunnen mensen klikken om direct met je te bellen.
  • Locatie extensie
    Ook kan je, naast een telefoonnummer, je adresgegevens bij je advertentie tonen. Ideaal om te laten zien dat jouw bedrijf nabij gelegen is. Mensen kunnen hierdoor ook eenvoudig de route opvragen en je bedrijf bezoeken.
  • Highlight extensies
    Met highlight-extensies promoot je bijvoorbeeld aanbiedingen of extra pluspunten van jouw bedrijf. Bij deze USP’s kan je denken aan; gratis verzending, al 50 jaar een begrip, ISO-gecertificeerd, et cetera.
  • Bericht
    Met berichtextensies kunnen mensen rechtstreeks per sms contact met opnemen. Met het vele gebruik van WhatsApp wordt deze functie door mensen maar heel weinig gebruikt.
  • Prijs
    Met prijsextensies geef je meer informatie over de prijs van een specifieke dienst of product.
  • Website informatie
    Met deze extensies toon je aanvullende informatie over je producten en dienstverlening. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: Bestemmingen: ‘Hawaï, Costa Rica, Zuid-Afrika.

Hoe meer extensies je toevoegt en gebruikt, hoe beter.

Wanneer worden extensies weergegeven

Als je een extensie toevoegt, is dit geen garantie dat deze ook altijd wordt weergegeven. Aan de hand van historische data, verwachting en positie bepaalt Google wanneer welke extensies getoond worden. Het is dus vooraf niet exact te zeggen hoe vaak ze vertoond gaan worden. Wat we wel weten; wanneer je geen gebruikmaakt van extensies worden ze sowieso niet getoond.

Uiteraard zijn wij zelf ook zo secuur mogelijk bezig om onze klanten optimaal te bedienen. Wij zijn voortdurend bezig met het toevoegen en optimaliseren van de belangrijkste extensies om zodoende de kwaliteitsscores en het resultaat voor onze klanten te bevorderen.

Twijfel jij of je alle extensies wel correct gebruikt, wij kijken graag vrijblijvend met je mee. Neem snel contact met ons op.

Misschien vind je dit ook interessant:

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Online Marketing
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

15 mei 2018