Home » Diensten » Conversie » Email Automation

Email Automation

Inspelen op het gedrag van jouw potentiële klanten?


Verbeter jouw klantervaring met de inzet van Email Automation

Email Automation wordt een steeds belangrijker kanaal om van jouw potentiële klanten loyale klanten te maken. Veel online marketingtools, zoals SEA of SEO, zijn gericht op het stimuleren van meer bezoekers naar jouw website, maar hoe transformeer je deze bezoekers naar loyale klanten?

Met Email Automation communiceer je de juiste boodschap aan jouw doelgroep op het juiste moment. Hierbij is de e-mail helemaal gepersonaliseerd aan de potentiële klant. Bijvoorbeeld als een potentiële klant herhaaldelijk een bepaald product bekijkt, maar niet aan de winkelwagen toevoegt of als de potentiële klant het product wel toevoegt aan de winkelwagen, maar niet afrekent. Ook kan je Email Automation goed inzetten voor het aanbevelen van soortgelijke producten, nadat een klant een aankoop heeft gedaan.

Door Email Automation in te zetten voor jouw bedrijf bereik je jouw potentiële klanten op het juiste moment, met de boodschap waar de potentiële klant op dat moment naar op zoek is. Met deze boodschap werk je aan je merkreputatie en bouw je een loyaal klantenbestand op. Dit maakt Email Automation de perfecte toevoeging aan jouw online marketing strategie!

Voordelen:

agsdix-fas fa-check

Hoge conversieratio door gepersonaliseerde berichten

agsdix-fas fa-check

Goede merkreputatie

agsdix-fas fa-check

Resultaten op korte en lange termijn

agsdix-fas fa-check

Geschikt voor elke doelgroep

Benieuwd hoe we Email Automation voor jou kunnen inzetten? Neem direct contact op!


Email Automation bij daar-om.nl?

Bij de start wordt er eerst gekeken naar welke Email Automation strategieën het beste ingezet kunnen worden om de doelstellingen van jouw bedrijf te behalen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van Email Automation toepassingen:

  • Een welkomstmail bij een aanmelding van de nieuwsbrief;
  • Een persoonlijke korting als je jarig bent;
  • Een herinnering van jouw product in je winkelwagen;
  • Je hebt eerder een product gekocht. Een maand later krijg je een e-mail met tips hoe je het product het beste kan onderhouden;
  • Je hebt twee jaar terug een mobiel gekocht. Nu krijg je een e-mail met de nieuwste modellen op een rijtje.

Bij daar-om.nl helpen we je graag bij het instellen van de juiste Email Automation toepassingen, zodat je altijd zichtbaar bent bij de doelgroep op het juiste moment met jouw boodschap.

Email Automation in combinatie met..

Email Automation draagt bij aan het versterken van je merkreputatie. Daarnaast ontvangen potentiële en bestaande klanten de juiste informatie op het juiste moment. Een mooie combinatie met Email Automation is de inzet van nieuwsbrieven, waardoor je ook algemene informatie gemakkelijk met jouw klantenbestand kan delen. Op deze manier kan je effectief alle soorten informatie met jouw doelgroep delen via e-mailberichten.

Veelgestelde vragen

Wat is Email Automation?

Email Automation is het geautomatiseerd versturen van e-mails aan jouw potentiële of bestaande klanten. Deze e-mails zijn persoonlijk aangepast aan de ontvanger. Zo stuur je bijvoorbeeld een automatische bevestiging, verzoek om een review na een aankoop of een e-mail bij een verlaten winkelwagen.

Waarom gebruik maken van Email Automation?

Je kunt met Email Automation potentiële klanten en bestaande klanten direct benaderen via e-mail op basis van een bepaalde trigger, bijvoorbeeld het verlaten van een winkelwagentje na het toevoegen van een product. Door direct actie te ondernemen bij een bepaalde handeling kan je nieuwe klanten overtuigen om jouw product aan te schaffen, extra informatie over nieuwe producten verstrekken en daarnaast klantcontact te onderhouden.

Hoe werkt Email Automation?

Bij Email Automation wordt er automatisch een e-mail naar een potentiële of bestaande klant gestuurd op basis van het gedrag van deze klant op de website. Als een potentiële klant vaak een bepaald product bekijkt op de website, maar niet koopt, wordt er een automatische mail verstuurd met bijvoorbeeld dat product en soortgelijke producten aanbevolen. Op deze manier wordt de potentiële klant getriggerd om tot actie over te gaan.

Wat is het verschil tussen Email Automation en nieuwsbrieven?

Bij Email Automation stuur je gepersonaliseerde en geautomatiseerde e-mails op basis van het gedrag van jouw bezoeker of klant. Het doel van Email Automation is het opbouwen van loyaliteit en daarnaast het stimuleren van conversies door relevante informatie op het juiste moment te vergaren.

Bij nieuwsbrieven stuur je een Email naar je bestaande klantenbestand, waarbij je de klanten informeert over algemene updates en nieuws over het bedrijf. Het doel van nieuwsbrieven is om klanten op de hoogte te houden en te informeren over relevante onderwerpen, zoals bepaalde algemene acties. Daarnaast ook het onderhouden van loyaliteit en jouw merkreputatie.

 

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!