Bouwen aan een sterke naamsbekendheid voor Bouwselect .

Bouwselect is een detacheerder in de bouw en civiele bouwtechniek en breidt succesvol uit met verschillende vestigingen in Nederland. Een grote stap om trots op te zijn. Bij een uitbreiding als deze, is het aannemen van nieuw personeel niet meer weg te denken. Met een schaarste aan recruitment consultants, juist wanneer het aanbod oploopt, lijkt dit alleen nog een flinke klus. Hoe spring je daar uit?

Bouwselect wilde als sterke werkgever in de markt gezet worden en zocht daarbij naar een marketing partij om ze hiermee te ondersteunen. Ze kwamen in contact met daar-om.nl en zo werd er een campagne opgericht om meer naamsbekendheid te creëren, en met succes. Benieuwd hoe dit is gebeurd? Lees dan verder.


Het bouwproces begint met strategische keuzes

Het vraagstuk dat we gingen oplossen was hoe we recruiters konden werven. Dit deden we met een grootschalige campagne, genaamd ‘Werk voor Krachtige Karakters’. Een creatief concept waarmee we benadrukken dat we mensen zoeken met een sterke persoonlijkheid.
Het was dus niet nodig een HR-diploma op zak te hebben. We wilden ook mensen uit de horeca, facility of hospitality aanspreken, want ook zij zijn harde werkers. Op deze manier bereikten we niet alleen meer mensen, ook bereikten we de mensen die super geschikt zijn voor de functie, maar er misschien zelf nooit over hebben nagedacht.


Het ontwikkelen van creatieve concepten

We hebben een campagne opgezet die zich richtte op mensen tussen de 20 en 35 jaar, een MBO+ diploma hebben en minimaal 2 jaar werkervaring in bovengenoemde branches. Tijdens deze campagne hebben we doelbewust verschillende perspectieven van het gezicht en het karakter van een persoon in de schijnwerpers gezet. We hebben een opvallend beeld gecreëerd om hiermee de veelzijdigheid van het karakter te benadrukken. Hierbij hebben we allerlei verschillende soorten beeld gecreëerd: bewegend en stilstaand, verticaal en vierkant en verschillende varianten van een man en vrouw. Dit laatste hebben we gedaan om te onderzoeken welk beeld de doelgroep het meeste aanspreekt. De campagne werd gelanceerd op LinkedIn, Spotify en TikTok en zou gaan zorgen voor meer naamsbekendheid en websitebezoekers.


Het bouwen van sterke beelden

We hebben verschillende beelden en versies ontwikkeld van verschillende personen, elk afgestemd op de optimale afmetingen voor de desbetreffende platforms. Zo hebben we verticale afbeeldingen ontworpen voor TikTok en vierkante afbeeldingen voor Spotify en LinkedIn.

Ook hebben we verschillende video’s ontwikkeld van verschillende personen. Hierbij is audio ontwikkeld om onder de video’s te zetten en ze vervolgens te kunnen gebruiken als advertentie op Spotify.

 


Een goed bouwproces leidt tot krachtige resultaten

Het beeldmateriaal is met verschillende online campagnes verspreid over het internet. In totaal zijn er ruim 165.000 weergaven van de campagne geweest, bijna 700 kliks naar de website en is er ook direct uit de campagne gesolliciteerd. Ook is er getest welke beelden het beste werkten. Hierbij is gekeken naar het verschil tussen bewegende en stilstaande beelden en de beelden van man en vrouw. We kunnen concluderen dat de bewegende beelden en de beelden met de vrouw het beste werkten.

De campagne is online gegaan op drie verschillende platforms en alle drie leverden verschillende resultaten op. Zo zorgde LinkedIn voor de kwalitatief beste websitebezoekers, TikTok voor de meeste weergaven en Spotify voor de hoogste doorklikratio. Deze drie platformen hebben gezamenlijk voor een flinke boost gezorgd in de Krachtige Karakters campagne van Bouwselect.


Wil jij ook de online marketing uit handen geven?

Wil jij ook graag, net als Bouwselect, compleet ontzorgd worden op het gebied van online marketing? Dan ben je bij ons op het juiste adres. Daar-om.nl is een full-service online marketingbureau en daarmee een betrouwbare strategische partner. Ben je benieuwd welke doelen wij samen kunnen bereiken? Kom er in een paar minuten achter door middel van een gesprek met één van onze adviseurs!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!


Bekijk ook onze andere cases