Leestijd: 1 minuut.
Bij daar-om.nl hebben we veel kennis en ervaring van vrijwel alle facetten binnen online marketing. Deze kennis en ervaring delen we graag met jou als ondernemer, (marketing) manager of marketing medewerker. We zijn een jong, ambitieus bedrijf en dat we soms een beetje eigenwijs zijn komt naar voren in dit blog; een shortread over longreads.
Wat is nou een longread?
Een longread is een uitgebreid stuk content over een specifiek onderwerp. Zo’n uitgebreid artikel bevat al gauw 3000 tot meer dan 7000 woorden, waarbij de tekst veelal ondersteund wordt door rijke media zoals video, animaties en afbeeldingen. Het samenstellen van een longread neemt de nodige tijd in beslag, maar is zeker de moeite waard.
Waarom zou je een longread inzetten?
Middels een longread laat je zien verstand te hebben van een bepaald onderwerp; je laat je zien als autoriteit in jouw vakgebied. Een longread zorgt voor een betere vindbaarheid op relevante zoektermen (oplopend tot soms wel honderden zoektermen) en kan helpen twijfelende bezoekers over de streep te trekken.
- Vindbaarheid verbeteren (SEO)
- Bezoekers informeren / helpen / beïnvloeden
- Conversie verhogen
Voorbeelden van een longread
Er zijn talloze voorbeelden van longreads te vinden op het web. Onderstaand twee voorbeelden van onze klanten;
- Mooiwater – Longread over waterontharders
- Yellow Yard – Longread over Recruitment Software
Wil je ook een betere vindbaarheid, je bezoekers helpen en je conversie verhogen? Een longread kan de oplossing zijn, maar laat je eerst adviseren door onze specialisten! Neem hier contact met ons op.
Misschien vind je dit ook interessant: