Vakantiegeld wordt anders besteed: het moment om als organisatie online goed zichtbaar te zijn

Afgelopen maand hebben de meeste werknemers vakantiegeld ontvangen. Door het coronavirus zien de meeste Nederlandse consumenten een vakantie naar het buitenland echter niet zitten. Uit onderzoek blijkt dat 65% van de consumenten het vakantiegeld anders gaat besteden dan voorgaande jaren. Deze verandering is een enorme kans voor veel organisaties! Ben je benieuwd hoe je hierop in kunt spelen? Lees snel verder!

Hoe gaan consumenten in deze tijd hun vakantiegeld besteden?

Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn de online aankopen met 32% gestegen, blijkt uit onderzoek van AfterPay. Het aantal fysieke aankopen loopt echter terug: 70% van de consumenten geeft aan meer online te kopen, om ontmoetingen met andere mensen in fysieke winkels te vermijden. De online aankopen gaan door het uitgekeerde vakantiegeld nog verder toenemen. Uit onderzoek van Emerce blijkt dat maar 18,1% dit jaar het vakantiegeld gaat besteden aan een vakantie naar het buitenland, terwijl vakanties in eigen land populairder worden. In Nederland wordt vooral een forse toename in aankopen verwacht bij de volgende branches:

  • Huis & tuin
  • Elektronica
  • Hobby artikelen
  • Media en entertainment
  • Afhaalrestaurants

Een enorme kans om meer omzet te genereren. Dit is de tijd om juist creatief verkopen te stimuleren. Ben je benieuwd naar meer tips voor ondernemers tijdens de corona crisis? Lees ze hier

Waarom dit het moment is om te investeren in online marketing

Consumenten willen het vakantiegeld zo snel mogelijk besteden, blijkt uit onderzoek van Emerce. De ideale kans om hierop in te spelen. Als organisatie kun je je afvragen: hoe ik trek ik meer klanten? Door juist nu online zichtbaar te zijn! Grote kans dat je concurrenten wel online succesvol zijn en nieuwe klanten werven door in te spelen op de groeiende vraag. Om je concurrenten een stap voor te zijn, is dit hét moment om te investeren in online marketing. Consumenten bevinden zich nu meer dan ooit online, zijn minder gebonden aan specifieke merken en kopen lokale producten om het eigen land te steunen. Met een goede website, social media kanalen en een hoge positie in Google zorg je voor meer conversies en binding met je klanten.

Wat kun je doen om je online zichtbaarheid te vergroten?

Wil je de online zichtbaarheid van jouw organisatie vergroten, maar zie je door de bomen het bos niet meer? Eén van de mogelijkheden is SEO, wat juist tijdens de corona crisis heel belangrijk is. SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie,  zorgt ervoor dat je meer relevante bezoekers naar jouw website trekt. Het zorgt maand op maand voor groei. Hierdoor blijven je investeringen in SEO gelijk, maar neemt je rendement toe! Verder is het gratis, versterkt het andere kanalen en houdt het op langere termijn effect. Meer weten over zoekmachine optimalisatie? Lees het in deze blog

Heb je hulp nodig om jouw online zichtbaarheid te vergroten en wil je sparren met een van onze specialisten? Neem dan contact met ons op!