Quick & easy: Google Shopping met Booster

Als webwinkel streef je ernaar om conversies genereren met relevante advertenties. Je wil passend verkeer trekken en tegelijkertijd overzichtelijk productinformatie tonen aan je potentiële klanten, zodat ze sneller overgaan tot een aankoop. Met Google Shopping kun je dit snel bereiken en wij hebben een eenvoudige manier gevonden om je hierbij te helpen! Klinkt als muziek in de oren toch?

Met Google Shopping advertenties kun je (in tegenstelling tot tekstadvertenties) jouw producten tonen op de zoekresultaten pagina met titel, winkelnaam, prijs en afbeelding. Op deze manier kunnen jouw potentiële klanten snel zien of het product aansluit op hun behoeften. Google Shopping | daar-om.nl

De voordelen van Google Shopping

De belangrijkste voordelen van Google Shopping advertenties zijn:

  1. Potentiële klanten kunnen producten snel vergelijken.
    Op basis van het merk, de prijs of de organisatie kan je potentiële klant snel een keuze maken wat kan helpen om je conversies te verhogen.
  2. Beeld trekt de aandacht.
    De afbeelding in combinatie met productinformatie zorgt ervoor dat een potentiële klant direct een beeld heeft van het product en of dit aansluit op wat hij of zij zoekt.
  3. Onmisbare positie.
    Advertenties van Google Shopping worden bovenaan in de zoekresultaten getoond. De producten vallen hierdoor direct op en potentiële klanten zien meteen het aanbod.
  4. Specifieker adverteren.
    Je kunt adverteren op productniveau, waardoor potentiële klanten alleen op het product hoeven te klikken om direct op de juiste bestemmingspagina belanden.

Om te starten met Google Shopping zul je een productfeed moeten opstellen. Dit is een overzicht van jouw aanbod met de gegevens over je producten. Vervolgens kun je via het Google Merchant Center jouw productgegevens uploaden, zodat deze beschikbaar zijn voor Shopping advertenties. Na het opstellen kun je beginnen met het aanmaken van de Shopping-campagnes.

Heb je hulp nodig bij het opstellen van Google Shopping campagnes? Je kunt altijd terecht bij de specialisten van daar-om. Neem contact op en wij helpen je graag verder!

Sneller aan de slag met Booster

Het samenstellen van je productfeed kan een behoorlijke klus zijn wanneer je een groot productaanbod hebt. Toch is het belangrijk dat je de productfeed zorgvuldig opstelt. Het vormt namelijk de basis van jouw Google Shopping campagne. Een nauwkeurige en kwalitatieve productfeed zorgt voor een betere kwaliteitsscore. Om je hierbij te helpen is Booster in het leven geroepen. Klik hier om meer te lezen over Booster.

Booster is een nieuwe dienst waardoor Mijnwebwinkel-gebruikers gemakkelijk een productfeed kunnen opstellen die geschikt is voor Google Shopping. Je kunt hierdoor sneller aan de slag met jouw Google Shopping advertenties. Daarnaast hoef je niet te betalen voor het maken van je productfeed en houd je meer geld over om te adverteren.

Welkom Booster!

Om de komst van Booster te vieren kun je een Google Ads voucher ontvangen van maximaal 120 euro. Dit doe je simpelweg door je Shopping-campagne te starten. Na 30 dagen kun je, afhankelijk van hoeveel je in totaal besteed hebt, het tegoed in ontvangst nemen. Sla je slag en ga dus snel beginnen met Booster om je Shopping campagnes sneller in te kunnen zetten!

Booster is een samenwerkingsverband van Mijnwebwinkel, daar-om en Combidesk.

Misschien vind je dit ook interessant:
Google Shopping; Ben je al klaar voor 16 mei?
3 stappen om in Google Shopping te adverteren

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Online Marketing
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

27 september 2018