Yellow Yard schiet omhoog in de zoekresultaten!

Ruim een jaar geleden startte de samenwerking tussen recruitment software bedrijf Yellow Yard en daar-om.nl. Samen met Yellow Yard eigenaar Lionel Petitiaux en salesconsultant Manon Bouwen zijn er duidelijke doelen gesteld, waarvan onder andere het verbeteren van de vindbaarheid is behaald. In deze case delen we meer van deze successen. Lees gauw verder!

Over Yellow Yard

Sinds 2004 zijn uitdagingen van recruiters het uitgangspunt van de dienstverlening van Yellow Yard. Van toen tot nu bouwt het bedrijf aan de beste en meest gebruiksvriendelijke recruitment software. Dit doen zij vanuit Groningen en Den Haag. Inmiddels is het team, maar ook het klantenbestand flink gegroeid. Dagelijks maken tienduizenden recruiters van over de hele wereld gebruik van Yellow Yards oplossingen.

Samenwerking met Yellow Yard

Yellow Yard kwam binnen met een duidelijke doel voor ogen: een professionaliseringsslag maken in hun communicatie door er een rode draad in te brengen en meer inhoudelijke kennis te delen. Wij hebben hen geholpen door op strategie gebaseerde content te schrijven en dit te vermarkten middels verschillende marketingmiddelen, zoals als CRO, SEO en advertising.

Goede content in een bijpassende jas

Bezoekers verdwijnen zo weer van een website als de inhoud niet aan hun verwachtingen voldoet. De eerste stap was daarom ook om de content te professionaliseren. Dit doen we door blogs, longreads, social media berichten en nieuwsbrieven in te zetten. De nieuwsbrief is naast inhoudelijk ook qua uiterlijk onder handen genomen. Content specialist Marleen: “Met als doel een rode draad in de communicatie van Yellow Yard te brengen, moet de communicatie consistent worden vormgegeven. Door alles in een nieuwe jas te steken, is de nieuwsbrief van Yellow Yard iedere maand herkenbaar en goed leesbaar voor relaties”.

Het vindbaar maken van de website

Organische vindbaarheid is de basis voor een goede vindbaarheid. Goede content wordt pas gezien als de website waarop het staat makkelijk vindbaar is. Hiervoor hebben we eerst de belangrijkste technische aspecten van de website aangepakt. Door de indexatie te optimaliseren en de website snelheid te verbeteren. Dankzij SEO is de vindbaarheid van Yellow Yard aanzienlijk verbeterd. Wanneer je binnen Google zoekt op woorden als ‘recruitment software’, staat Yellow Yard hoger in de zoekresultaten. De belangrijkste winst is geboekt op ‘recruitment systeem’: van plek 28 naar de top 10! Hoe? Simpelweg door deze woorden extra aandacht te geven, vaker te benoemen en er speciale landingspagina’s aan te wijden.

Yellow Yard in de spotlight middels advertenties

Een effectieve toevoeging op het optimaliseren van de organische vindbaarheid is adverteren. Het draagt bij aan het doel van Yellow Yard: het aantrekken van meer relevante leads. Dit zijn bezoekers waarvan de kans het grootst is dat zij met Yellow Yard in zee gaan. Om deze relevante leads aan te trekken, hebben wij een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Daarmee leren we welke zoekwoorden de doelgroep in Google gebruikt om Yellow Yard en vergelijkbare bedrijven te vinden. Door juist op die zoekwoorden te adverteren, pakt Yellow Yard hogere posities in de zoekresultaten en ontvangt meer bezoekers op hun website.

Van verkeer naar conversie

De uitdaging van onze CRO-specialist Lars ligt hem in website bezoekers contact op te laten nemen met Yellow Yard voor een gratis demo. Na onderzoek te hebben gedaan naar de gebruikerservaring van de gebruikers, hebben we belangrijke aanpassingen doorgevoerd. Zo is nu in een oogopslag duidelijk wat de USP’s van Yellow Yard zijn. Daarnaast is de website leesbaarder geworden door het opknippen van teksten en het invoegen van bijpassende afbeeldingen. De komende tijd richt Lars zich op het vergroten van de bezoekersaantallen, zodat hij A/B-testen kan doorvoeren met als doel de website te blijven optimaliseren.

Yellow Yard over de samenwerking:

Manon, inmiddels een kleine 3 jaar werkzaam bij Yellow Yard: ‘’ De samenwerking met daar-om.nl heeft overduidelijk zijn vruchten afgeworpen. We hebben het afgelopen jaar een stijging van het aantal binnenkomende leads bemerkt. Maar ook onze naamsbekendheid is gegroeid en we bemerken een grotere verbinding met onze bestaande klanten. Dit komt omdat we hen beter en frequenter informeren. Het voordeel van de samenwerking met daar-om.nl is wat ons betreft duidelijk; het is prettig dat zij brede kennis en ervaring in huis hebben. Voor iedere online marketing uitdaging hebben zij de juiste professional beschikbaar. Onze beider hoofdkantoren zitten in Groningen, dat maakt het schakelen nóg makkelijker!’’.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van online marketing? Neem contact op! Bekijk onze andere klantcases voor meer ervaringen van ondernemers. 

 

Misschien vind je dit ook interessant:

 

 

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Online Marketing
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

15 oktober 2019