De drijfveer voor online adverteren - daar[om]
okt 18

Waarom online adverteren essentieel is!

Tegenwoordig is er op vrijwel iedere straathoek een internetverbinding beschikbaar. Organisaties zijn op ieder moment van de dag beschikbaar voor de potentiële klanten: in de ochtend bij het ontbijt, onderweg naar werk of ’s avonds op de bank. Jouw potentiële klanten beschikken daarnaast veelal over meerdere apparaten waarmee ze jouw website kunnen bezoeken. Potentiële klanten zijn dus online en daarom moet jij er ook voor zorgen dat je online zichtbaar bent. Hoe? Dat vertellen we je!

Het belang van online adverteren

De groei in online bestedingen en het aantal online aankopen neemt jaarlijks toe. Naar verwachting zullen deze aantallen de komende jaren blijven stijgen. Websites en apps worden steeds gebruiksvriendelijker en de consument raakt meer en meer vertrouwd met online winkelen. Daarom is online adverteren de uitkomst.

Wat zijn de voordelen van online adverteren?

  • Beter concurreren met organisaties uit jouw branche.
  • Online resultaten zijn meetbaar in tegenstelling tot offline middelen.
  • Het bereik is vele malen groter. 
  • Gerichter adverteren op de doelgroep (op basis van interesses, intentie, geografische en demografische gegevens).
  • Campagnes kunnen tussentijds bijgestuurd worden.
  • Het is goedkoper dan het inzetten van offline middelen.

Al besloten om je te begeven op het gebied van online advertising? Wij hebben de ervaring en tools om je verder te helpen. Je kunt altijd ons kantoor bezoeken en met ons om tafel voor een kop koffie en meer informatie.

Online adverteren voor jouw doel

Als organisatie stel je een online marketingdoelstelling op voor jouw online activiteit. Aan de hand van deze doelstellingen zal het belang van online adverteren en de wijze waarop dit wordt toegepast verder uitgelegd worden.

    • Naamsbekendheid creëren
      Het gebruik van online advertenties in het Display Netwerk zorgt ervoor dat je doelgroep weet wie je bent en wat je verkoopt. Dit is relevant wanneer je bijvoorbeeld een startende organisatie bent of een nieuw merk in het assortiment opneemt. Je wilt de aandacht trekken van je bezoekers zodat zij uiteindelijk een beeld kunnen vormen bij jouw organisatie.
    • Beïnvloeden van potentiële klanten
      Potentiële klanten belopen een beslissingsproces vóórdat zij overgaan tot een aankoop. Je wilt de potentiële klanten dan ook beïnvloeden in dit proces, wanneer zij aanbieders en producten vergelijken om op den duur een keuze te maken. Door gebruik te maken van online advertenties zorg je ervoor dat je zichtbaar bent in de oriëntatiefase, bijvoorbeeld via social media. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat potentiële klanten jouw organisatie of merk overwegen bij de aankoop. Een ander goed middel om in te zetten zijn klantcases en/of blogs. Heb je hier hulp bij nodig? Geen probleem: wij helpen je graag een handje mee. 
    • Verkopen en/of leads genereren
      Google Ads, remarketing en feed marketing (Google Shopping en vergelijkingswebsites) zijn passende manieren om meer omzet te maken of leads te genereren. Op die manier kunnen online advertenties ingezet worden om een potentiële klant toch over de streep te halen. Ook Facebook Shopping en Instagram Shopping worden steeds populairder om mee te adverteren. Hiermee kun je jouw assortiment tentoonstellen op jouw eigen social media pagina.
    • Loyaliteit opbouwen
      Een bezoeker heeft een actie ondernomen op jouw website, en natuurlijk wil je dan dat hij positief over je praat en bij je blijft terugkomen. Door middel van online advertenties kun je positieve associaties opwekken bij je doelgroep en bouwen aan een goede reputatie. Bijvoorbeeld met het belonen van loyaliteit via sociale media. Daarnaast zijn ook nieuwsbrieven een goed middel om huidige klanten te blijven behouden. Hierin kun je speciale aanbiedingen of acties opnemen, kennisblogs tonen of ze op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de branche en/of jouw organisatie.

Benieuwd wat daar-om voor je kan betekenen? Neem vooral contact op of kom langs voor een kop koffie en een vrijblijvend adviesgesprek!