aug 07

Vijf tips om te starten met online marketing

Of je nou net gestart bent met online marketing of er nog mee moet beginnen, deze vijf tips helpen je om meer resultaat uit jouw online marketing te halen. Er zijn natuurlijk nog veel meer tips om meer uit jouw online marketing activiteiten te halen, maar laten we beginnen met de basis. Onderstaand vind je vijf tips voor een vliegende start.

1. Actiegerichte website
Een website moet uitnodigen om tot actie over te gaan. Bezoekers stellen zich bewust en onbewust een aantal vragen wanneer ze je website bezoeken.

  • Wat is dit hier?
  • Wat kan ik hier?
  • Waarom moet ik hier zijn?
  • Welke actie moet ik ondernemen?

Beantwoord je deze vragen niet binnen enkele seconden, dan is de kans groot dat ze je website snel weer verlaten. Laat zien waarom ze voor jou moeten kiezen en welke actie je wilt dat jouw website bezoekers moeten ondernemen.

2. Meet je website door
Wanneer je niet weet wat je website oplevert maak je keuzes op basis van gevoel. Door te meten hoeveel bezoekers op je website komen, welke pagina’s ze bekijken, maar ook welke acties ze op je website ondernemen en welke campagnes wel en niet succesvol zijn, maak je onderbouwde keuzes. Ingevulde contactformulieren, inschrijvingen voor de nieuwsbrief, maar ook het aantal gepleegde telefoontjes via je website geven inzicht in de opbrengsten van jouw inspanningen en helpen je beter je keuzes te maken.

3. Focus op je gebruikers
Er wordt veel gepraat over wat goed is voor Google, maar uiteindelijk is jouw gebruiker degene waaraan je geld verdient. Maak je website sneller, zorg voor eenvoudige navigatie en beantwoord online vragen van je gebruikers. Zoekmachines zullen dit waarderen, waarmee je twee vliegen in één klap slaat!

4. Durf te investeren
Het is vrijwel onmogelijk geworden om zonder inspanning en investering nog succesvol te zijn. Durf te investeren, maak tijd vrij om met online marketing aan de slag te gaan en stel een budget beschikbaar om te adverteren. Online marketing is geen magie, dus geef het de tijd om het resultaat ervan te merken. Degene die niet durven investeren zullen niet succesvol zijn.

5. Besteed het uit

Als online marketing bureau helpen we je graag, maar uiteindelijk help je jezelf er ook mee. Online marketing is complex, vergt specifieke kennis en kost veel tijd. Omdat de veranderingen elkaar snel opvolgen is het tevens een uitdaging om bij te blijven. Ons advies: schoenmaker blijf bij je leest en besteed je online marketing uit aan een ervaren bureau.

Wil je meer tips of weten welke mogelijkheden er voor jou geschikt zijn, we staan je graag te woord! Daarnaast vind je ook veel tips en informatie over online marketing in onze online kennisbank.