Zoekmachine Optimalisatie

Zoeken mensen naar JOU maar komen ze uit bij je concurrent?


Zoekmachine optimalisatie diensten bij daar-om.nl

“SEO is toch alleen teksten schrijven?”

Dit horen we vaker. Echter hanteert Google inmiddels meer dan 100 verschillende criteria om een website te laten ranken voor een specifiek zoekwoord. Met alleen teksten komen we er niet. Daarom is SEO een specialisme ansich.

 

Kom in contact!

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing voor jouw bedrijf of heb je ergens anders een vraag over? Bel of mail mij gerust!

De SEO pijlers die jou gaan helpen

Content

[

SEO Copywriting

Conversiegerichte teksten die ook voldoen aan de SEO vereisten, passend bij jouw doelgroep en merkprofilering.

[

Zoekwoorden onderzoek

Krijg precies in kaart welke zoekwoorden jou nog groeikansen bieden. Hierbij kijken we ook naar waar je concurrenten organisch vindbaar op zijn.

[

Content strategie

Middels een content cluster zetten wij jou op de kaart als topicale leider binnen jullie branche. Tevens fungeert dit als rode lijn voor overige marketingkanalen.

Techniek en UX

[

Technisch SEO advies

Voldoe aan de alsmaar veranderende Core Web Vitals én biedt bezoekers een uitstekende gebruikerservaring (UX). Dit heeft direct impact op jouw vindbaarheid en conversie percentage.

[

SEO Audit

Weet precies hoe jouw website er nu voor staat op gebied van de 4 SEO pijlers: Content, Techniek, UX en Autoriteit. Dit is de basis van een goede SEO strategie en deze voeren we daarom altijd uit aan het begin van een traject.

Autoriteit

[

Linkbuilding

Domein Autoriteit opbouwen middels een linkbuilding traject. Externe websites die linken naar jouw pagina’s zorgt voor betere organische posities.

Benieuwd naar onze aanpak? 

De tools die jouw organische groei mogelijk maken


Veelgestelde vragen over SEO

Wat is SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization, wat in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie betekent. Het is een verzameling van technieken en strategieën die worden toegepast om een website te optimaliseren, zodat deze beter gevonden wordt door zoekmachines zoals Google. Het doel van SEO is om de online zichtbaarheid te vergroten en de rangschikking van een website in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten te verbeteren. Dit wordt bereikt door het optimaliseren van de website-inhoud, het gebruik van relevante zoekwoorden, het verbeteren van de technische aspecten van de site en het verkrijgen van kwalitatieve externe links. Het uiteindelijke resultaat van effectieve SEO is een hogere positie in de zoekresultaten, waardoor de kans op meer organisch verkeer naar de website toeneemt.

SEO of SEA?

SEA en SEO zijn twee benaderingen om de online zichtbaarheid te verbeteren, maar ze onderscheiden zich in hun aanpak. SEA betreft betaalde advertenties, terwijl SEO zich richt op het optimaliseren van je website en content om organisch een hogere positie in zoekresultaten te bereiken.

Hoe word ik lokaal vindbaar op Google

De belangrijkste facetten om lokaal beter vindbaar te worden op Google is het aanmaken en goed instellen van Google Mijn Bedrijf. Daarnaast raden we ook aan om lokale SEO pagina’s te schrijven en te plaatsen op je website.

Hulp nodig bij het verbeteren van je lokale SEO? Neem contact met ons op.

Wel of geen ChatGPT of AI inzetten voor copy?

AI heeft de afgelopen jaren zijn intrede gedaan en is inmiddels bijna onmisbaar geworden. ChatGPT is een AI platform die ook online content kan schrijven in verschillende vormen, maar is dit ook verstandig voor SEO? AI is een goede manier om inspiratie op te doen over een tekst die je wilt gaan schrijven, maar wij raden het af om complete teksten te laten schrijven door AI. We spelen namelijk steeds meer in op de behoefte van de klant en een chatbot kan dit niet.

Kunnen wij je ondersteunen bij het schrijven van teksten? Lees dan meer over onze dienst copywriting.