Haal meer uit je Google Mijn Bedrijf

Leestijd 4 minuten

Google Mijn Bedrijf is een gratis dienst van Google waarmee je je (lokale) bedrijf kan presenteren. Google wil gebruikers zo snel mogelijk het antwoord geven op hun zoekvraag, hierin speelt Google Mijn Bedrijf een belangrijke rol. Zo geeft Google Mijn Bedrijf direct antwoord op onder meer:

• Adres
• Telefoonnummer
• Openingstijden

Daarnaast geven foto’s, klantervaringen, faciliteiten en reviews een compleet beeld van jouw bedrijf, je producten, diensten én jouw team. Een volledig ingevuld profiel zorgt voor meer zichtbaarheid, een betere ervaring bij je (potentiële) klanten én daarmee uiteindelijk meer omzet.

daar-om.nl | google mijn bedrijf

Inrichting Google Mijn Bedrijf

Binnen Google Mijn Bedrijf kun je zelf verschillende elementen toevoegen. Hieronder vind je het overzicht.

• Logo: Je logo toevoegen aan Google Mijn Bedrijf verhoogd de bekendheid van je bedrijf. Je kan ervoor kiezen om je logo altijd direct te tonen, al zal een aantrekkelijke foto meer tot de verbeelding spreken.
Openingstijden: Geef zo uitgebreid als mogelijk je openingstijden aan ons door. Op welke dagen en tijden ben je normaal gesproken geopend? Op welke feestdagen ben je eventueel gesloten? Zijn er bepaalde perioden waarin je tijdelijk gesloten bent?
Adresgegevens: Hiervoor hebben we een volledig adres nodig van je bedrijf. Postbussen worden door Google niet geaccepteerd als adresgegeven.
Telefoonnummer: Ben je telefonisch bereikbaar? Dan kunnen we je telefoonnummer toevoegen als contactgegeven. Daarnaast wordt je website als contactgegeven vermeld.
Foto’s: Je kunt meerdere foto’s toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf., waaronder foto’s van je pand(en), je producten en bijvoorbeeld een teamfoto. Google bepaalt zelf welke foto zij als eerste zullen tonen. Dit doen zij aan de hand van diverse factoren, zoals hoe goed de foto de diensten of producten van je bedrijf weergeeft. Wel kan je aangeven wat je voorkeursfoto is, maar dit biedt geen garanties.

Er zijn een aantal eisen die aan foto’s gesteld worden.

• Indeling: JPG of PNG
Grootte: tussen 10 KB en 5 MB
Minimale resolutie: lengte van 720 pixels, breedte van 720 pixels
Kwaliteit: de foto moet scherp en goed belicht zijn, er mogen geen wijzigingen zijn aangebracht met Photoshop en filters moeten spaarzaam zijn gebruikt. De afbeelding moet overeenkomen met de realiteit.

Zorg voor verschillende soorten foto’s. Bijvoorbeeld een profielfoto, een logo, productfoto’s, teamfoto’s, et cetera. De gegevens van Google Mijn Bedrijf worden onder andere gekoppeld aan Google+, Google Adwords en Google Maps. Naast deze informatie kan kan je veel meer uit Google Mijn Bedrijf halen.

Haal meer uit je Google Mijn Bedrijf

Naast bovengenoemde opties heb je ook de mogelijkheid om meer met je Google Mijn Bedrijf te doen; reviews, posts en een virtual tour.

Reviews verzamelen

In Google Mijn Bedrijf kunnen jouw klanten reviews achterlaten. Daarnaast kan Google automatisch andere reviews (van bijvoorbeeld de bedrijfsfacebookpagina of Kiyoh) aan je Google Mijn Bedrijf koppelen. Klantbeoordelingen helpen potentiële klanten te overtuigen om gebruik te maken van uw diensten. Daarnaast worden bij voldoende reviews de beoordeling ook in de organische en Google Adwords advertenties toegevoegd. Wij adviseren daarom actief aan de slag te gaan met het verkrijgen van reviews. Let wel op dat dit op een natuurlijke manier geschiedt. Van de één op de andere dag honderden extra reviews zal negatief opvallen.

Eenvoudig naar de reviewoptie linken

Als je je klanten vraagt een review achter te laten, kun je hen een link sturen waarmee zij rechtstreeks op je Google Mijn Bedrijf een review achter kunnen laten. Volg de volgende stappen om de link te krijgen:

Stap 1: Ga naar de ‘Google Places API
Stap 2: Vul gedeeltelijk uw bedrijfsnaam of adres in in het veld ‘Enter a location’ en klik uw bedrijfsnaam aan
Stap 3: Kopieer de ‘Place ID’
Stap 4: Plak de ‘Place ID’in de volgende link: http://search.google.com/local/writereview?placeid=<place_id> In het voorbeeld van daar[om] zou dat dus zijn: http://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJO4szorkyyEcRjLINNw8cMwA
Stap 5: Optioneel kunt u de link nog verkorten via: https://goo.gl/

Google Mijn Bedrijf Posts

Sinds kort is het ook mogelijk om een bericht te plaatsen bij je Google Mijn Bedrijf. Deze post geeft de mogelijkheid om actuele mededelingen, acties, evenementen en andere content onder de aandacht te brengen. Het is een verrijking van je Google Mijn Bedrijf pagina en de perfecte manier om je (potentiële) klanten snel en eenvoudig informatie te geven.

Virtuele Tour

Met Google Street View kijken je potentiële klanten rond in je locatie, nog voordat ze er daadwerkelijk zijn. Middels een 360 graden tour, komen ze in contact met je bedrijf op een leuke, unieke en innovatieve manier. Je kunt zo laten zien wat je te bieden hebt en wat je doet als

bedrijf. Op deze manier bereik je je klanten precies op het goede moment, net op het moment dat ze beslissen waar ze het product gaan kopen, dienst afnemen, overnachten, dineren, et cetera.

  • Geschikt voor nagenoeg alle bedrijven, waaronder kantoren, garages, hotels, restaurants, winkels, campings.
  • Foto’s gemaakt door een Google gecertificeerde fotograaf of bureau.
  • Weergave op Google Zoeken, Google Maps en Google+.
  • Toon de virtuele rondleiding ook online.
  • Laat je klanten virtueel kennis met je bedrijf maken.

Uit onderzoek is gebleken dat het virtuele binnenkijken leidt tot een betere ervaring van je klanten en meer omzet.

Extra informatie

Binnen jouw Google Mijn Bedrijf wordt ook externe informatie toegevoegd. Hierop heb je zelf geen directe invloed.

Gebruikersdata

Google is een databedrijf. Dankzij mobiele telefoon verzamelt men ook gegevens van gebruikers op locatie. Wat zijn drukke periodes op een dag, hoe lang blijft men op een bepaalde plek is twee voorbeelden van zeer relevante informatie voor jouw (potentiële) klanten.

Gebruikersinformatie

Google wil graag een zo volledig mogelijk beeld geven van jouw bedrijf aan potentiële klanten. Door gebruikers informatie te laten toevoegen krijgt men een objectief en betrouwbaar beeld. Men kan aangeven of ze kunnen pinnen in je winkel, jouw pand rolstoelvriendelijk is en nog veel meer.

Vragen stellen

Google biedt ook de mogelijkheid om jouw klanten een vraag te stellen via Google Mijn Bedrijf. Vragen waarop ze geen antwoord konden vinden op jouw profiel of website. Deze manier van communiceren is doorgaans laagdrempelig en adequate opvolging zal je helpen om nog meer uit je online activiteiten te halen.

Aan de slag!

Ben je nog niet begonnen met een goede inrichting van jouw Google Mijn Bedrijf profiel en wil je de organische vindbaarheid van jouw bedrijf vergroten? Wacht dan niet langer en ga aan de slag. Kom je er niet uit? Onze specialisten helpen je graag verder. Neem hier contact met ons op!

Whitepaper Lokale Online Marketing

 

Download de whitepaper

 

Misschien vind je dit ook interessant:
• De juiste doelgroep selecteren voor adverteren via Facebook
• CTR van Google organische (tekst)resultaten verder gedaald

 

 

Meer weten over online marketing?

Wil je weten hoe je meer omzet via je website krijgt? Weet je echter niet welke kansen er allemaal voor je liggen? Download dan volledig gratis en vrijblijvend ons artikel, inclusief checklist “De sleutel tot online succes”.

i

Onderwerp:

Online Marketing
j

Geschreven door:

Daar-om.nl

Geplaatst op:

17 oktober 2017