jul 01

Nieuwe website Joytime

Normaal gesproken schrijven we niet over nieuwe websites die we samen met Rebel Projects en/ of Afosto ontwikkelen, maar voor Joytime maken we graag een uitzondering. In deze blog leggen we de klantvraag, onze aanpak en werkzaamheden uit. Wil je direct de nieuwe website bekijken? Ga dan naar www.joytime.nl.

Nieuwe activiteiten, nieuwe website?

Joytime Groepsactiviteiten kwam eind 2014 bij ons met de vraag of we hen konden helpen met de online vindbaarheid. Tijdens ons gesprek kwamen we erachter dat er drie websites in de lucht waren, voor die verschillende activiteiten en doelgroepen. Daarnaast zou de werkwijze van Joytime aangepast gaan worden. Samen met Rebel Projects hebben we voorgesteld om alles onder te brengen onder één naam en website en de huisstijl en website volledig te vernieuwen.

Zoekwoordenonderzoek en structuuradvies

De uitdaging waar daar[om] voor stond was een integratie van drie website én de nieuwe mogelijkheden op één website, waarbij de huidige posities niet verloren mochten gaan. Aan de hand van de verschillende websites en activiteiten hebben wij de pagina’s en onderwerpen van de verschillende websites in kaart gebracht, onderzoek gedaan naar andere relevante zoekwoorden en aan de hand van zoekvolumes een nieuwe websitestructuur voorgesteld. Deze structuur is na een paar kleine aanpassingen goedgekeurd door Joytime, waarna Rebel Projects met de bouw van de website aan de slag kon.

WordPress website voor Joytime

JoytimeRebel Projects adviseerde een nieuwe website op een WordPress CMS. WordPress staat bekend als één van de meest SEO-vriendelijke platformen en biedt diverse plugins die belangrijk zijn voor een goede vindbaarheid. Het eerste ontwerp van de website was vrij snel gereed, maar daarna diende de website gevuld te worden.

Website vullen

joytime2Het vullen van een website is doorgaans een tijdrovende klus en ook in het geval van Joytime bleek dit het geval. Bestaande teksten moesten worden geredigeerd, er moesten nieuwe teksten geschreven worden en, gezien het visuele karakter van de website, moesten er foto’s van hoogwaardige kwaliteit gemaakt en aangeleverd wordt.

Conversie gerichte website

Een website die veel bezoekers trekt die niet weten wat ze moeten doen, zal niet succesvol zijn. Er is daarom extra aandacht besteed aan call2actions en conversie. Het is mogelijk om online te reserveren of direct een toegangskaartje te bestellen.

Website migratie

Voordat de nieuwe website gelanceerd zou worden, hebben we de URL’s van de huidige Joytime website in kaart gebracht en vervolgens de nieuwe URL’s zoveel mogelijk gekoppeld waardoor bezoekers (en zoekmachine) zoveel mogelijk doorgeleid wordt naar de meest relevante nieuwe pagina. Dit betekent een (grotendeels) behoud van de linkpopulariteit, posities en websitebezoeken direct na lancering.

Eindresultaat

Joytime websiteNa een aantal maanden zwoegen mag het resultaat er zijn. Een overzichtelijke, visuele website, gericht op informeren, prikkelen en het aanzetten van de bezoeker om een bezoek te brengen aan Outdoor Belevenispark Joytime in Grolloo. Ondanks dat een website eigenlijk nooit af is, kunnen we toch spreken van een mooi eindresultaat van een samenwerking tussen de drie betrokken partijen.