JOP
jun 20

Onze missie om ondernemers online succesvol te maken duurt voort

Afgelopen vrijdag zijn de drie finalisten voor de Jonge Ondernemersprijs bekendgemaakt. Dennis Pettinga van daar[om] heeft de finale van de JOP net niet gehaald. Uit 26 inschrijvingen maakte hij samen met vijf andere jonge Noordelijke ondernemers kans om de prestigieuze prijs in de wacht te slepen.

“De finale van de JOP halen was ons doel. Dit had ons geholpen om media aandacht te krijgen ten behoeve van het realiseren van onze missie; ondernemend Nederland online succesvol te maken. Door ondernemers in Noord-Nederland te bereiken met onze boodschap willen we hen doen inzien dat ze niet langer moeten wachten met het instappen in online marketing.”

De JOP biedt een podium aan jonge en succesvolle ondernemers. Door deze mensen en de organisaties die zij vertegenwoordigen een podium te bieden, hebben ze een inspirerend effect op heel Noord-Nederland. De Jonge Ondernemersprijs stimuleert en staat voor ondernemerschap en in het bijzonder jong ondernemerschap.

De concurrentie in de halve finale was uitzonderlijk sterk. Naast Dennis Pettinga van daar[om] waren ook de volgende ondernemers genomineerd:

Ondernemers jonger dan 40 jaar met bedrijven gestart na 1 januari 2013 in de provincies Groningen, Friesland of Drenthe konden zich eerder dit jaar inschrijven. Er waren in totaal 26 aanmeldingen. Daaruit werden zes deelnemers geselecteerd, die een pitch opgenomen hebben en zich hebben gepresenteerd voor de vakkundige jury. De komende maanden volgen er voor de finalisten nog bedrijfsbezoeken en op 19 oktober volgt de prijsuitreiking.

Volgens de JOP is ondernemerschap de katalysator van elke samenleving. En juist in deze tijd van totale disruptie zijn jonge ondernemers meer dan ooit van groot belang. Zij snappen wat er nodig is om de vereiste stap voorwaarts te zetten en vanuit hun creativiteit en innovatiekracht zijn zij in staat om blijvende verdienmodellen te realiseren die economische groei en werkgelegenheid met zich meebrengen.

“De concurrentie bestond uit vijf jonge, enthousiaste en vooral gedreven ondernemers. De JOP is een ondernemersprijs, maar toch heb heb ik gekozen om onze visie, onze aanpak en onze samenwerkingspartners, waaronder Google, te profileren, waarbij ik ons als complementair team heb neergezet.”

Het bereiken van de finale van de JOP geeft de ondernemers de kans om onder een groot publiek onder de aandacht te komen. Niet alleen in Noord Nederland, maar zelfs landelijk. Zo werd de winnaar van 2016, Willem Straat van KeyPro Housing, ook benaderd door onder andere RTL Z.

” Het mislopen van de finale van de JOP betekent niet dat we niet in onze missie zullen slagen. Aan ons de uitdaging om andere wegen te bewandelen om een groot bereik te genereren waarmee we de urgentie in om te stappen in online marketing onder de aandacht brengen. Het is inspirerend en leerzaam geweest om de mede-ondernemers te leren kennen. Je ziet dezelfde passie terug en merkt dat deze ondernemers vergelijkbare uitdagingen kennen. Hierover sparren en hiervan leren is de winst geweest die ik meeneem uit de reis die de JOP heet.”

Weten wie de JOP gaat winnen, volg ze dan via Facebook of kom naar de finale op 19 oktober!