jun 19

Meer doen met advertentie extensies

Advertentie Extensies zijn een aanvulling op Google Adwords. Deze extensies geven bedrijven de mogelijkheid extra informatie over hun bedrijf te geven. In de loop van de tijd heeft Google Adwords de mogelijkheden om advertenties te verrijken steeds verder uitgebreid. Momenteel worden er wereldwijd diverse extensies getest welke op termijn verder uitgerold zullen worden. De belangrijkste extensies op een rij:

  • Sitelinks
  • Locatie extensies
  • Oproepextensies
  • Recensie extensies
  • Sociale meldingen
  • App-extensies

Advertentie extensies worden niet standaard en ook niet bij alle advertentie vertoningen getoond. Sommige extensies worden alleen getoond wanneer de advertentie bovenaan staat, andere extensies worden wisselend getoond. Onderstaand een advertentievoorbeeld inclusief sitelinks, locatie extensie en oproepextensie.

Advertentie Extensies

Voordelen van advertentie extensties

Het gebruik van advertentie extensies heeft diverse voordelen. Dankzij de advertentie extensies kan onderscheidende informatie gegeven worden, mensen sneller naar de juiste actie of pagina geleid worden, maar advertenties nemen ook meer ruimte op het scherm in beslag en vallen daardoor meer op. Dit leidt op zijn beurt weer tot een betere click through rate én een hogere kans op succes.

Extensies op mobiel

Door het toenemende gebruik van mobiel internet is het belang van oproep extensies en locatie extensies ook toegenomen. We schreven hier al eens eerder over in ons blog “Ook het MKB kan niet zonder mobiele marketing“. Dankzij het gebruik van de oproepextensie kan men direct bellen en dankzij de locatie extensie is het mogelijk om direct naar het betreffende bedrijf te navigeren. Zie onderstaand een voorbeeld.

Oproepextensie

Wanneer een ondernemer mensen vanaf hun mobiele telefoon liever wil dat ze bellen in plaats van de website te bezoeken, dan is dat ook mogelijk. Denk hierbij aan taxi bedrijven, slotenmakers of andere spoed-diensten. Stel de oproepextensie zo in dat men altijd doorklikt naar het telefoonnummer, waarna men direct kan bellen. Ook wanneer u als ondernemer geen mobiele website hebt, kan dit een uitkomst zijn! Het afrekenmodel voor deze klikken is hetzelfde als de overige Google Adwords advertenties, namelijk per klik. Onderstaand een voorbeeld van een mobiele advertentie met en zonder doorklik naar de website. Of deze manier van mobiel adverteren ook voor u werkt, is vooraf niet te garanderen, dit zult u moeten testen.

Click2call Oproep Extensie

Adverteert u reeds via Google Adwords, maar maakt u nog geen (optimaal) gebruik van de advertentie extensies? Neem dan contact op via 050 529 0555 of vul ons contactformulier in, dan bellen wij u.