feb 02

Leads genereren met Facebook?!

Als ondernemer heb je vast al eens geprobeerd om online leads te genereren. Het is zelfs aannemelijk dat je hier op dit moment mee bezig bent, omdat het onderdeel is van je marketinginspanningen. De kans is groot dat je dit niet doet via Facebook. Simpelweg omdat Facebook hier tot voor kort geen geschikte oplossing voor had. Daar is nu eindelijk verandering in gekomen; Ontmoet Facebook Lead Ads!

Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads is de nieuwste manier om te adverteren via Facebook. De social media gigant heeft deze nieuwe vorm van adverteren in de tweede helft van 2015 gelanceerd. Het doel is, zoals de naam al aangeeft, om leads te generen via Facebook en om dit sneller, gemakkelijker en succesvol(ler) te laten verlopen.

Oude situatie vs nieuwe situatie

De Lead Ads dienen het probleem op te lossen, waarbij mobiele leadgeneratie campagnes vaak teleurstellende resultaten laten zien vanwege de slechte gebruikerservaring. De situatie was als volgt:

1. Men klikt op een advertentie in de Facebook app;
2. De advertentielink wordt geopend;
3. Na een aantal seconden verschijnt er een webformulier. Vaak is deze niet geoptimaliseerd voor mobiel;
4. Persoonsgegevens worden ingevuld.

In de nieuwe situatie wordt de formulier geopend binnen de Facebook app en staan persoonsgegevens al ingevuld. Dit scheelt enorm in tijd en frustratie en biedt vooral veel gebruiksgemak. Het enige dat men nu hoeft te doen is op ‘verzenden’ klikken! Twee clicks, that’s it!

Facebook Ads

Twee clicks voor een conversie

Gebruik vanaf nu Facebook Lead Ads voor je winacties, salescampagnes, nieuwsbriefinschrijvingen en meer. Het is eenvoudig, biedt jou als adverteerder meerdere mogelijkheden en het is bovenal prettig voor de gebruiker!