Liewes Roden

Als vierde werkzame generatie in het familiebedrijf is het Hendrik Liewes met de paplepel ingegoten. De inmiddels officiële Opel dealer in Roden begon oorspronkelijk in 1924 in Tolbert.

Liewes Roden

“Mijn aantal leads zijn in een jaar verdubbeld!”

– Hendrik Liewes-

Benzine door het bloed?

Ondanks dat er volgens Hendrik geen ‘benzine door zijn bloed’ stroomt, staat hij samen met zijn broer Laurens aan de zijde van zijn vader Wim om het stokje over te nemen. Hendrik op het gebied van sales en marketing in de showroom, broer Laurens als werkplaatschef.

Het online tijdperk

Volgens Hendrik is het een mooi vak omdat de branche altijd volop in beweging is. Er zijn veel ontwikkelingen gaande in dit tijdperk waarmee de digitale kant van de branche steeds belangrijker is. “Online verkoop is enorm belangrijk geworden. Daar probeer ik een goede mix in te vinden. Daarnaast vind hij het klantcontact enorm leuk”, zegt Hendrik. .

“Vroeger was de showroom the place to be”, geeft Hendrik aan. “Het was de enige plek waar een (potentiële) klant zijn informatie vandaan kon halen. Vandaag de dag is er vooral veel klantcontact online. Online zetten we social media, mail, chat en video veel in. “Deze ‘nieuwe’ manier van contact hebben met de klant vind ik juist erg leuk”. Mensen die zich al verder in het aankoopproces bevinden komen naar de showroom, maar weten dan vaak al welk model ze op het oog hebben. Zo leiden we ze van latent geïnteresseerd naar een warme lead.

Van menustructuuradvies naar het hele pakket

Het punt waar Hendrik tegenaan liep was vooral het menu van de website. Wat zet je erin? En waar? Hij miste de expertise op dit gebied. “WeBuildRetail kwam toen met een tip: laat daar[om] een menustructuuradvies maken. Zij weten wat de beste keuzes zijn en kunnen je online helpen”, en zo geschiedde.

Hendrik was vooral op zoek naar een partij die zijn online marketing goed kon oppakken. “Ik vind het zelf heel interessant en leuk, maar ben er niet in opgeleid. Dus dan zoek je een partij die daar goed in is”.

Daarna kwam er veel meer bij: AdWords, Bing, Adcalls, remarketing, display advertising en social media. Omdat er veel naar ons wordt gebeld is vooral Adcalls enorm handig omdat we dan weten vanaf welk kanaal gebeld wordt. Er is veel mobiel verkeer waardoor dit handig is en tevens is de stap om te bellen voor een (potentiële) klant minder groot.  

Liewes Roden 2

“Naast advertising ben ik ook gestart met content bij daar[om]. Ik was zelf wel al actief op Facebook, maar dat was vooral heel erg sales gericht. Nu komt er meer structuur in en wordt er een echte strategie erachter ontwikkeld, zodat ik me online meer kan profileren”, aldus Hendrik.

Duidelijke en snelle communicatie

Hendrik: “Wat ik belangrijk vind binnen een samenwerking? Duidelijke en snelle communicatie. Gelukkig gebeurt dat ook. Rapportages zijn duidelijk en eens per maand zie ik weer iemand van daar[om] in de zaak. Zo’n moment van face-to-face contact vind ik erg waardevol”.

De samenwerking tussen WeBuildRetail en daar[om] vind Hendrik enorm prettig. Zo kunnen we snel en kort schakelen: wanneer mijn consultant iets op de website opmerkt en dat wil aanpassen kan ze zelf met WeBuildRetail schakelen. Heel fijn!

Twee keer zoveel leads

We zijn voornamelijk gestart om meer leads binnen te halen. Dat gebeurde. In een klein jaar is het aantal leads via de website verdubbeld. Er komen veel meer mails, offerte aanvragen en telefoontjes binnen dan voor we met daar[om] in zee gingen. De maandelijkse rapportage levert me daarnaast veel inzichten op in een kort en snel overzicht.  

Voor mij is social media naast advertising een belangrijke speler. Naast AdWords komt daar het meeste websiteverkeer vandaan. Social media kanalen zijn een weerspiegeling van je organisatie, dus ik vind het belangrijk dat mijn kanalen actueel en consistent zijn.

Praat verder onder het genot van een goede kop koffie!

Ben je nieuwsgierig geraakt en wil je meer weten over wat daar[om] voor je kan betekenen? Neem dan contact op met een van onze consultants via info@daar-om.nl of 050-5290555. Je kunt ook altijd langs komen voor een verse kop koffie of thee!

Speciaal voor leden
Leden van Bouwend Nederland profiteren mee van onze propositie en extra gemak en voordeel. Nog geen lid van Bouwend Nederland? Meld je dan hier eenvoudig aan!

Waarom daar[om]?

 Laagdrempelig

Flexibel

 Resultaatgericht

 Duidelijke taal

 Transparant

Wat klanten zeggen over ons

Fantastisch team aan professionals! Ons bedrijf heeft Daar [om] leren kennen als een betrouwbaar en actief bedrijf. Met name het actieve en professionele aspect maakt ons de keuze een samenwerking op te zetten.
Martine Wildervank
Martine Wildervank
12:59 16 Mar 18
Leuke mensen bij Daar Om. Kennis van zaken, erg vriendelijk en "lekker normaal". Geen snelle marketingjongens die van alles beloven en waar niks van terecht komt. Ze zijn eerlijk en realistisch maar leveren toch resultaat. Onder andere een Adwords training gehad. Zeer goede training volledig gericht op mijn organisatie en doelstellingen. Een aanrader om mee (samen) te werken.
Patrick Ploeger
Patrick Ploeger
12:24 03 Mar 18
In korte tijd een aantal praktische adviezen om op door te borduren
Petra Donker
Petra Donker
15:59 27 Nov 17
Wij werken met Martini Reclamemakers nu ruim een jaar met Daar-Om en daar zijn we erg content mee. Korte lijnen, duidelijke afspraken en doorpakken. Daar worden wij blij van...
Henk van der Laan
Henk van der Laan
06:22 07 Oct 17
Wij zijn al geruime tijd bekend met Daar-om, we hebben ze leren kennen via de Webwinkel-vakdagen en zijn daarna eens informatief op de koffie gegaan. Tijdens deze tweede prettige kennismaking gaven ze ons veel adviezen en huiswerkopdrachten mee om aanpassingen aan onze site te doen alvorens zij echt iets voor ons konden betekenen in campagnes etc.Nadat wij zelf de adviezen hadden doorgevoerd op onze site en we zagen dat we klaar waren voor een volgende stap zijn we opnieuw met elkaar in contact gekomen. Hierop besloten om een Google AdWords campagne te gaan starten en de site nog verder te optimaliseren. Tijdens dit traject liepen we wel tegen wat hobbeltjes aan met elkaar, maar werd prima opgepakt door het team van Daar-om. Nu inmiddels ook een Google Shopping campagne gestart en we hopen dat de omzet hierdoor nog meer zal gaan toenemen.Positieve ervaringen opgedaan in het advies en contact met elkaar. Verbeterpunten zijn er zeker ook te benoemen, het grootste probleem bij ons zit in het (persoonlijke) contact. Dit wisselt nog al eens, op het moment dat we ons budget gaan ophogen kom je in een andere klasse uit en krijg je ook een ander contactpersoon. Ook al snap ik het principe, wij ervaren het niet als prettig om steeds een ander contactpersoon te hebben. Volgens mij kun je beter inzetten op 1 vast aanspreekpunt binnen Daar-om voor de klant, en dat er in het team dan verschillende mensen mee bezig en de samenstelling hiervan nog wel eens wisselt, daar hoeft de klant dan niets van te merken. Een ander aandachtspunt is dat Daar-om wel moet waken voor het niet standaard worden als leverancier. Juist het op maat leveren van je diensten word erg gewaardeerd, blijf daar mee doorgaan!Team 4KidsatHome
Rudi Brouwer
Rudi Brouwer
10:31 04 Sep 17
Eldon is an international, leading manufacturer in the electrical enclosure industry, focused on supplying high quality enclosures and accessories combined with a range of related services, to customers in the industrial and building sectors. A customer call is expensive, impersonal and cold, therefore we have appointed DaarOm to increase the quality of our website traffic, and invite customers to Eldon in a faster and more user-friendly way. We recommend DaarOm for successfully developing Eldon’s digital marketing strategy, improving our website performance with 30%, attracting the right quality of visitors and prospective customers through well targeted Search Engine Optimization, AdWords & Remarketing campaigns. The monthly reporting analysis, according to the annual strategic roadmap, helped us to better understand our website visitors’ behavior and create a better user experience. DaarOm’s experience and professionalism have brought us measurable results during the past 4 years of our collaboration and we value their consultancy and support. Alexander van der Weide, Chief Revenue Officer
Alexander van der Weide
Alexander van der Weide
18:16 18 Jul 17
Sinds kort laten we onze Google- Adwords campagne verzorgen door Daar Online Media en dat heeft in een behoorlijke toename van de verkoop geresulteerd: een toename van 70% !! Ook werd onze website en -shop doorgelicht en met de adviezen die we kregen ,konden we op eenvoudige wijze onze site aanpassen en werden we nóg weer beter vindbaar . Kortom: mannen en vrouwen van Daar Online Media, Baloe BigSize Fashion is blij met jullie!!!
Julia Bouwhuis
Julia Bouwhuis
12:55 08 Jul 17
Sinds ik als klant aangesloten ben bij Daar Online Media krijg ik steeds meer cliënten in mijn praktijk.Ik ben goed zichtbaar en goed te vinden op internet.Vaak hoor ik van mijn cliënten dat ik telkens bovenaan stond als ze op zoek waren naar een hypnotherapeut of NLP Coach.Daar ben ik als beginnende ondernemer natuurlijk erg blij mee.Ook merk ik dat mijn bereik groter is geworden. Ik krijg steeds meer cliënten van buiten mijn stad.Daarnaast is de communicatie met Daar altijd goed en duidelijk. Ze leggen goed uit wat ze doen en informeren mij naar eventuele mogelijkheden.Maandelijks ontvang ik een rapportage per mail en mijn afgesproken budget wordt nooit overschreden. Zo weet ik precies waar ik aan toe ben. Kortom... een zeer tevreden ondernemer! Hartelijke groet,Sandra BakkerHypnotherapeut/NLP CoachHypnose Praktijk Sandra
Sandra Bakker
Sandra Bakker
14:08 05 Jul 17
Al enige tijd werken wij prettig samen met onze partner Daar[om], hoofdzakelijk op het gebied van Adwords campagnebeheer. Ook geeft Daar[om] als kennispartner regelmatig inhoudelijke invulling aan onze klanten-events en trainingen. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk succesvol invulling geven aan de online marketing van lokale ondernemers. Door de gedegen expertise van Daar[om] kunnen wij onze dienstverlening naar een hoger niveau tillen.
Wilfred van den Brand
Wilfred van den Brand
09:27 03 Jul 17
The setup of our campaigns were done within a few days. The team is helpful and proactive in adjusting campaigns and giving advice on the optimization. Great experience!
Ole Schnieders
Ole Schnieders
14:30 29 Jun 17
Wij werken al jaren vol tevredenheid samen met Daar-om. Het meedenken, de persoonlijke aanpak en flexibiliteit spreekt mij zeer aan. Uiteindelijk wil je er zeker van zijn dat elke click goed terecht komt!
Adri Copier
Adri Copier
09:27 24 May 17
Good and professional advice! Thanks.
Alexander van Ballegoijen
Alexander van Ballegoijen
18:11 15 May 17
Een warme, professionele ontvangst. Geven je het gevoel je echt te willen helpen bij bedrijfsmatige zaken. Goed bereikbaar, vriendelijk en attent personeel en lekkere koffie.....
Dick Koster
Dick Koster
11:23 26 Apr 17
Goede ervaring, Daar Online Media beheert diverse campagnes voor Nedgame.nl. Hierdoor zijn de sales toegenomen tegen lagere kosten. Ook denken ze altijd mee om nieuwe kansen te benutten.Naast de online campagnes verzorgen ze ook de website optimalisatie, zodat we daar geen kansen laten liggen.
Niels Thomassen
Niels Thomassen
06:56 04 Apr 17
Daar Online Media is zeer betrokken bij haar klanten en gaat erg zorgvuldig en gestructureerd te werk. Door het hoge kennisniveau worden advies en daarmee de online marketing keuzes goed onderbouwd: voor de Betech Group een professionele leverancier en een prettige samenwerking.
Arjan Schuinder
Arjan Schuinder
07:33 27 Mar 17

Nieuwsgierig?

Sylviuslaan 2 / 9728 NS / Groningen
Telefoon (050) 529 0555

info@daar-om.nl