Klantcase Veldhuis | daar-om.nl

Bouwbedrijf E.J. Veldhuis

Giel Veldhuis, een van de klanten in de bouwbranche die samenwerkt met daar-om.nl, doet een boekje open over de learnings en resultaten van de samenwerking met daar-om.nl. Een case met schitterende voorbeelden die typisch zijn binnen de bouwbranche.

Bouwbedrijf E.J. Veldhuis is een echt familiebedrijf. Waar zijn opa in 1957 de bevolking aan huizen hielp na de oorlog vanuit een oude loods, werkt Giel vandaag de dag vanuit zijn uitgebreide werkplaats en kantoorgebouw. Giel groeide op tussen de machines en houten balken en nam dan ook maar al te graag het stokje over met zijn broer van zijn vader en opa. Met zo’n tien werknemers en een complete werkplaats in het Gelderse Epe zijn de gebroeders Veldhuis niet meer weg te denken uit omgeving.

Samenwerking met Bouwend Nederland


“Via Bouwend Nederland kwamen mijn broer en ik in aanraking met daar-om.nl. Het idee dat onze werkgeversorganisatie achter deze samenwerking stond gaf meteen een vertrouwd gevoel. Ook de combinatie tussen daar-om.nl en het Google partnerschap klonk interessant. Laten we het maar proberen, zeiden we tegen elkaar”, aldus Giel.

Het begin was vooral erg onzeker, geeft Giel aan. “We wisten niet wat er ging komen en online marketing was tevens niet het vakgebied waar we kaas van hadden gegeten”. Vanuit de samenwerking met Bouwend Nederland en Google ontwikkelde daar-om.nl een website voor Bouwbedrijf E.J. Veldhuis in korte tijd. Met deze website wilde Veldhuis vooral meer websitebezoekers genereren en meer nieuwe klanten naar het bedrijf trekken. Dit doel werd ook behaald: ineens kwamen er een stuk meer klanten van buitenaf. Niet alleen kwamen er klanten uit Epe, maar nu ook uit Apeldoorn en Deventer die uiteindelijk zorgden voor meer omzet.

Learnings over online marketing

Tijdens de samenwerking met daar-om.nl kwam Giel zeker achter de voordelen van een goede website: een mobiele website is vandaag de dag belangrijk, een snelle en overzichtelijke site met de juiste informatie ook. Ook het feit dat de website voor de klant wordt gemaakt en niet voor het bedrijf was een belangrijke learning. Dit was een hele andere benadering dan Giel voorheen had. Het nut van online reviews was ook een belangrijke learning voor Giel. “We zijn heel fanatiek bezig met het verzamelen van maandelijkse reviews van klanten, zodat we actueel blijven. Ik houd die van de concurrenten ook in de gaten. Gelukkig zijn zij er een stuk minder mee bezig dan wij”.


Giel geeft aan dat hij het leuk vind om met alle online zaken bezig te zijn. Giel: “De eerste stappen zijn moeilijk, maar wanneer je eenmaal weet wat belangrijke aandachtspunten zijn en hoe alles werkt is het ontzettend interessant en leuk!”.

Een andere denkwijze

De samenwerking met daar-om.nl heeft de denkwijze van Giel zeker veranderd. Voor de samenwerking wist hij veel mogelijkheden van online marketing en een goede website niet. Inmiddels kijkt hij er heel anders tegenaan. “Het is ontzettend belangrijk om je eigen business goed te snappen, een goede website te hebben, klantgericht te zijn en goede AdWords campagnes te hebben.

Een tip voor andere bouwbedrijven? Blijf vooral bouwen, want dat is ons vak. Laat online marketing aan de experts over. Dat is hun vak.