Heb jij last van een zomerdip met jouw bedrijf? Zo kun je toch groeien!

De zomer kan voor zowel B2B als B2C ondernemers een moeilijke periode zijn. Mensen houden vakantie, bekijken hun mail minder regelmatig en ook bedrijven houden vakantie. Ze hebben dan wel hun telefoon bij de hand, maar surfen minder actief op het internet. Hoe je ervoor zorgt dat je jouw zomer top optimaal benut? Dat lees je hier!

Winterdip of zomerdip?

Naast een dip in de winter hebben ondernemers ook last van een zogeheten zomerdip. Uit onderzoek blijkt dat ruim de helft van de ondernemers in Nederland zich daarin kan herkennen. Wel 41 procent van de ondernemers ergert zich in de maanden juli en augustus aan klanten die moeilijk bereikbaar zijn. Vaak worden de zomermaanden daarom gebruikt om je bezig te houden met andere dingen dan de dagelijkse bezigheden, zoals administratieve taken of achterstallig onderhoud wegwerken. Daarnaast is dit een goed moment om kansen in kaart te brengen: hoe kun je groeien met je bedrijf?

Stel jezelf deze vragen in de zomer!

Bekijk de onderstaande vragen eens goed en bedenk of ze van toepassing zijn op jouw bedrijf:

  • Kunnen klanten jou online vinden?
  • Heb je een goede, actiegerichte website?
  • Zijn al jouw uitingen consistent?
  • Kloppen jouw uitingen nog met jouw doelgroep en identiteit?
  • Zet je social media in om jouw klanten en potentiële klanten te laten zien wat je doet en waarom je dit doet?

Al deze vragen wachten deze zomer op een antwoord. Door de rustige periode in de zomer heb je nu tijd om na te denken hoe jij online kunt groeien. 

In drie stappen naar een productieve en proactieve zomer

Oke, je bent erachter dat je de bovenstaande vragen niet allemaal (even goed) kunt beantwoorden. Geen zorgen. In een aantal stappen ga je van een nietszeggende, vergeten zomer naar een productieve en proactieve periode. 

Stap 1: Breng in kaart op welke fronten jij de boot mist: waar liggen kansen?
> Website
> Online aanwezigheid
> Social media
> Vindbaarheid

Stap 2: Pak de punten aan die belangrijk zijn.
Lees hier meer over
social media kanalen, online aanwezigheid en jouw website

Stap 3: Bepaal of je dit zelf gaat doen of hiervoor een partij inschakelt die hierin gespecialiseerd is. 

Samenwerken met een online marketing bureau

Online aanwezig zijn: we snappen dat het nogal een veelomvattend begrip is. Daarom kan het fijn zijn om hier niet alleen mee aan de slag te gaan. Je wilt immers na de zomer weer tijd en energie steken in jouw eigen bedrijf. Het is dan ook prettig om deze online zaken te laten uitvoeren en bedenken door een bureau wat daarin gespecialiseerd is. Ze kijken met je naar jouw bedrijf, online marketing vraagstuk, online aanwezigheid en brengen uiteraard de kansen in kaart. Vervolgens kunnen jullie samen aan de slag. 

Heb je last van deze zomerdip en ben je benieuwd wat daar-om.nl (nog meer) voor jouw online groei kan betekenen in (en na) de zomer? Neem contact op, bekijk de website en plan een kop koffie in met ons!